/ Forside / Teknologi / Udvikling / ASP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ASP
#NavnPoint
smorch 9259
Harlekin 1866
molokyle 1040
Steffanst.. 758
gandalf 657
smilly 564
gibson 560
cumano 530
MouseKeep.. 480
10  Random 410
DESIGNTIMESP og DESIGNTIMEURL ?
Fra : Ukendt


Dato : 20-02-03 14:04

Hej NG,

Jeg har noget kode, hvor jeg bruger WYSIWIG, den har hidtil ikke indsat
DESIGNTIMESP og DESIGNTIMEURL i alle tags, men er nu begyndt på det!

Nogen der har nogen forslag til, hvor det kan være galt og hvad løsninge
evt. er.

Hvorfor er den begyndt at indsætte DESIGNTIMESP og DESIGNTIMEURL i alle
tags?

--
Mvh.
René Madsen --- tlf. 64 73 35 45
Schultz Consult --- rene@REMOVEschultzconsult.com
Din IT Leverandør --- www.schultzconsult.com


 
 
Kasper Katzmann (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Katzmann


Dato : 20-02-03 14:09

Schultz Consult - [René Madsen] skrev
> Hej NG,
>
> Jeg har noget kode, hvor jeg bruger WYSIWIG, den har hidtil ikke
> indsat DESIGNTIMESP og DESIGNTIMEURL i alle tags, men er nu begyndt
> på det!

Bruger du et WYSIWYG program til ASP?

--
Mvh
Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk



Ukendt (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-02-03 14:15

Kasper Katzmann wrote:

> Bruger du et WYSIWYG program til ASP?

Nej, WYSIWIG som en DHTML komponent,

Det er i et CMS system, hvor WYSIWYG bruges som tekst editor, denne
indsætter så DESIGNTIMESP og DESIGNTIMEURL i alle paragraffer.

--
Mvh.
René Madsen --- tlf. 64 73 35 45
Schultz Consult --- rene@REMOVEschultzconsult.com
Din IT Leverandør --- www.schultzconsult.com



Kasper Katzmann (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Katzmann


Dato : 20-02-03 15:17

Schultz Consult - [René Madsen] skrev
> Kasper Katzmann wrote:
>
>> Bruger du et WYSIWYG program til ASP?
>
> Nej, WYSIWIG som en DHTML komponent,
>
> Det er i et CMS system, hvor WYSIWYG bruges som tekst editor, denne
> indsætter så DESIGNTIMESP og DESIGNTIMEURL i alle paragraffer.

Jeg kan altså ikke se hvad det har med ASP at gøre.

--
Mvh
Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk



Ukendt (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-02-03 20:36

Kasper Katzmann wrote:
> Jeg kan altså ikke se hvad det har med ASP at gøre.

Er du bare Net Politi eller kender du noget til ASP?

--
Mvh.
René Madsen --- tlf. 64 73 35 45
Schultz Consult --- rene@REMOVEschultzconsult.com
Din IT Leverandør --- www.schultzconsult.com


Kasper Katzmann (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Katzmann


Dato : 20-02-03 20:46

Følgende er nedfældet af Schultz Consult - [René Madsen]:

> Kasper Katzmann wrote:
>> Jeg kan altså ikke se hvad det har med ASP at gøre.
>
> Er du bare Net Politi eller kender du noget til ASP?

Fortæl mig nu bare hvad det har med ASP at gøre, så kan det jo være jeg
eller andre kan hjælpe dig.

--
Mvh
Kasper Katzmann
---------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk



Jesper Stocholm (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 20-02-03 21:03

Schultz Consult - [René Madsen] wrote :

> Kasper Katzmann wrote:
>> Jeg kan altså ikke se hvad det har med ASP at gøre.
>
> Er du bare Net Politi eller kender du noget til ASP?

så vidt jeg kan forstå af din forklaring, så har du et problem med
indstilling af et af dine programmer. Udover at dette program synes lavet
til at skrive ASP, så kan jeg ikke se, hvad det har med ASP-kodning at
gøre. Dette synes også at være Kaspers opfattelse ... men det kan
naturligvis være, at vi tager fejl.



--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.
Se evt hvorfor på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Svar venligt til gruppen og ikke til mig privat !

Ukendt (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-02-03 21:57

Jesper Stocholm wrote:
> så vidt jeg kan forstå af din forklaring, så har du et problem med
> indstilling af et af dine programmer. Udover at dette program synes lavet
> til at skrive ASP, så kan jeg ikke se, hvad det har med ASP-kodning at
> gøre. Dette synes også at være Kaspers opfattelse ... men det kan
> naturligvis være, at vi tager fejl.

Okay, lad mig prøve forfra.

WYSIWYG er en DHTML funktion.
For måske at lede jer mere på sporet af, hvad det drejer sig om kan jeg
informere jer om at denne funktion kun virker under IE

WYSIWYG editoren giver brugeren et alm. word lookalige interface til at
redigere tekst i.

Når man så gemmer sine indtastninger bliver disse parset via tiny som
rydder op. alt dette foregår i ASP/JavaScript.

--
Mvh.
René Madsen --- tlf. 64 73 35 45
Schultz Consult --- rene@REMOVEschultzconsult.com
Din IT Leverandør --- www.schultzconsult.com


Jimmy (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Jimmy


Dato : 20-02-03 23:00


"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> wrote in message
news:3e554110$0$145$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jesper Stocholm wrote:
> > så vidt jeg kan forstå af din forklaring, så har du et problem med
> > indstilling af et af dine programmer. Udover at dette program synes
lavet
> > til at skrive ASP, så kan jeg ikke se, hvad det har med ASP-kodning at
> > gøre. Dette synes også at være Kaspers opfattelse ... men det kan
> > naturligvis være, at vi tager fejl.
>
> Okay, lad mig prøve forfra.
>
> WYSIWYG er en DHTML funktion.

Og hører derfor som udgangspunkt ikke til i denne gruppe.


> WYSIWYG editoren giver brugeren et alm. word lookalige interface til at
> redigere tekst i.

Dette forgår clientside og er derfor ikke noget for denne gruppe.


> Når man så gemmer sine indtastninger bliver disse parset via tiny som
> rydder op. alt dette foregår i ASP/JavaScript.

Javascript er ikke denne gruppe.

ASP er denne gruppe.
Send koden og vi kan se på den.

/Jimmy



Ukendt (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-02-03 23:16

Jimmy wrote:
> Javascript er ikke denne gruppe.
Nej, men kan du se der står ASP?
>
> ASP er denne gruppe.
> Send koden og vi kan se på den.

Nop aint gonna happen...
Glem det, hvis man splitter alle ting ad, er der også visse dele der
ikke høre til i mange andre grupper.

OAO

--
Mvh.
René Madsen --- tlf. 64 73 35 45
Schultz Consult --- rene@REMOVEschultzconsult.com
Din IT Leverandør --- www.schultzconsult.com


Jimmy (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Jimmy


Dato : 20-02-03 23:38


"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> wrote in message
news:3e555386$0$145$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jimmy wrote:
> > Javascript er ikke denne gruppe.
> Nej, men kan du se der står ASP?

Ja da - forsøg at læse en linie frem.


> > ASP er denne gruppe.
> > Send koden og vi kan se på den.
>
> Nop aint gonna happen...

Det forstår jeg godt.

Det er ligesom igår, da jeg var nede hos bilmekanikeren.
Han, som om han vidste hvad han snakkede om, ville sku ha jeg skulle tage
bilen MED derned for at han kunne reparere den.

HA - så fandt jeg mig en anden mekaniker.


> Glem det

Gerne.

> hvis man splitter alle ting ad, er der også visse dele der
> ikke høre til i mange andre grupper.

Det er da sandt, men da du ikke har givet noget som helst information, der
retfærdiggør din post i denne gruppe, er du ganske enkelt off-topic.

Men der er nok ikke nogen herinde der kan lære en så kompetent IT leverandør
som dem selv noget...


Mvh
Jimmy



Torben Brandt (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Torben Brandt


Dato : 20-02-03 23:56

Jimmy wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Det er ligesom igår, da jeg var nede hos bilmekanikeren.
Hmm, jeg sværger, jeg så ikke dit indlæg inden jeg selv brugte en bilmekaniker
som eksempel.
Der må være noget om det

/Torben

--
Danmarks største specialiserede IT jobdatabase
- Udelukkende med IT- og internetrelaterede jobs
- Opret en profil og lad drømmejobbet finde dig
KLIK HER! => http://www.html.dk/job

Jesper Stocholm (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 21-02-03 08:31

Torben Brandt wrote :

> Jimmy wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
>> Det er ligesom igår, da jeg var nede hos bilmekanikeren.
> Hmm, jeg sværger, jeg så ikke dit indlæg inden jeg selv brugte en
> bilmekaniker som eksempel.
> Der må være noget om det

næeh ... men analogier medfører næsten aldrig reel større forståelse. Til
gengæld kan man gøre dem lidt sjovere ved altid at referere til biler. I
dk.edb.sikkerhed er det næsten blevet et krav at analogier kun må handle om
biler.



--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Glad spampal-bruger, der pt har en succesrate på 97,4%
http://www.spampal.org.uk/

Ukendt (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-03 00:18

Jimmy wrote:

> Det er ligesom igår, da jeg var nede hos bilmekanikeren.
> Han, som om han vidste hvad han snakkede om, ville sku ha jeg skulle tage
> bilen MED derned for at han kunne reparere den.
>
> HA - så fandt jeg mig en anden mekaniker.

Jeg beder også selv om det andet når vi skal kigge på en computer, men
det her gik jeg ud fra at der var nogen der havde oplevet selv og derfor
måske havde en anelse om, hvad der er galt.

Det drejer sig om en komponent tiny, hvis du kender den. Denne blver
brugt sammen med et editor som bliver genereret af ASP kode som bruger
en komponent som kun virker i IE og giver brugeren af siden et WYSIWYG
interface til et normalt text area.

Det skal lige siges at tiny også kan bruges til meget andet.

Indholdet bliver så sendt tilbage til tiny som parser hele skidtet og
tilbage til ASP som gemmer det i en DB.

> Men der er nok ikke nogen herinde der kan lære en så kompetent IT leverandør
> som dem selv noget...

Det er ikke grunden til at koden ikke bliver posted, koden bliver ikke
posted af den grund at jeg poster af princip ikke noget kode som er i et
igangværende projekt.

--
Mvh.
René Madsen --- tlf. 64 73 35 45
Schultz Consult --- rene@REMOVEschultzconsult.com
Din IT Leverandør --- www.schultzconsult.com


Ukendt (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-03 00:13

Jimmy wrote:

> Det er ligesom igår, da jeg var nede hos bilmekanikeren.
> Han, som om han vidste hvad han snakkede om, ville sku ha jeg skulle tage
> bilen MED derned for at han kunne reparere den.
>
> HA - så fandt jeg mig en anden mekaniker.

Jeg beder også selv om det andet når vi skal kigge på en computer, men
det her gik jeg ud fra at der var nogen der havde oplevet selv og derfor
måske havde en anelse om, hvad der er galt.

Det drejer sig om en komponent tiny, hvis du kender den. Denne blver
brugt sammen med et editor som bliver genereret af ASP kode som bruger
en komponent som kun virker i IE og giver brugeren af siden et WYSIWYG
interface til et normalt text area.

Det skal lige siges at tiny også kan bruges til meget andet.

Indholdet bliver så sendt tilbage til tiny som parser hele skidtet og
tilbage til ASP som gemmer det i en DB.

> Men der er nok ikke nogen herinde der kan lære en så kompetent IT leverandør
> som dem selv noget...

Det er ikke grunden til at koden ikke bliver posted, koden bliver ikke
posted af den grund at jeg poster af princip ikke noget kode som er i et
igangværende projekt.

--
Mvh.
René Madsen --- tlf. 64 73 35 45
Schultz Consult --- rene@REMOVEschultzconsult.com
Din IT Leverandør --- www.schultzconsult.com


Torben Brandt (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Torben Brandt


Dato : 20-02-03 23:53

Schultz Consult - [René Madsen] wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jimmy wrote:
> > Javascript er ikke denne gruppe.
> Nej, men kan du se der står ASP?
Hvis du bruger JavaScript som sprog i din ASP, så kan det jo kun være
her :)

> >
> > ASP er denne gruppe.
> > Send koden og vi kan se på den.
>
> Nop aint gonna happen...
Jeg er sikker på at mange her i gruppen vil hjælpe.
Jeg kender dog ikke dette her CMS-system du bruger, men forstår det som
at vi kan rette i dine sider via en administrator-del af hjemmesiden.
Når du så retter i noget, så sætter den nogle informationer om
rettelserne ind i koden. Der vil du gerne have fjernet.

1. Enten så er det en indstilling i programmet, hvor man jo skal kende
programmet for at kunne rette den. Indtil videre har ingen givet til
kende at de kender programmet.
2. Det er ved rettelsen i DHTML-delen (inden der sendes til serveren) at
fejlen sker. Så skal du spørge i clientside-gruppen
3. Det er ved behandlingen af rettelsen på serveren at fejlen sker. Så
er du i rette gruppe.

Hvis det er 2 eller 3 så bliver vi nødt til at vide hvordan det
fungerer. Ellers kan vi jo ikke se hvor fejlen er.
Siden det er en administrator-del, så stikker du os nok ikke en URL, og
hvis du ikke vil sende kode, så svarer det til, at jeg siger, at min bil
(har nu ikke nogen) ikke vil køre, men i mekaniker-gruppen vil jeg kun
sige mærket på bilen - end ikke om jeg har fyldt benzin på. [1]

>
> OAO
ignoreret...

[1] Ja undskyld sammenligningen, men indtil videre har vi jo kun navnet
på dit system.

/Torben

--
Danmarks største specialiserede IT jobdatabase
- Udelukkende med IT- og internetrelaterede jobs
- Opret en profil og lad drømmejobbet finde dig
KLIK HER! => http://www.html.dk/job

Ukendt (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-03 00:04

Torben Brandt wrote:
> Jeg er sikker på at mange her i gruppen vil hjælpe.
> Jeg kender dog ikke dette her CMS-system du bruger, men forstår det som
> at vi kan rette i dine sider via en administrator-del af hjemmesiden.
> Når du så retter i noget, så sætter den nogle informationer om
> rettelserne ind i koden. Der vil du gerne have fjernet.

Jeps helt korrekt. Grunden til at I ikke kender systemet er at det ikke
er OpenSource og man kan ej heller købe koden. Dette skyldes at det er
noget vi har udviklet. Og ham der har udviklet det er på ferie.

> 3. Det er ved behandlingen af rettelsen på serveren at fejlen sker. Så
> er du i rette gruppe.

Feljen sker her. Kommer med mere info lige om lidt...

> [1] Ja undskyld sammenligningen, men indtil videre har vi jo kun navnet
> på dit system.

Helt okay, analogier er fint på sin plads en gang imellem.
Det har i så ikke med mindre i har surfer rundt på vores side.

--
Mvh.
René Madsen --- tlf. 64 73 35 45
Schultz Consult --- rene@REMOVEschultzconsult.com
Din IT Leverandør --- www.schultzconsult.com


Ukendt (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-03 00:39

Schultz Consult - [René Madsen] wrote:
> Feljen sker her. Kommer med mere info lige om lidt...

Det er den her der bliver brugt.
http://msdn.microsoft.com/downloads/samples/internet/default.asp?url=/downloads/samples/internet/browser/editcntrl/default.asp
Indholdet parses så af ASP gennem tiny som rydder op...


Måske det hjalp lidt.

--
Mvh.
René Madsen --- tlf. 64 73 35 45
Schultz Consult --- rene@REMOVEschultzconsult.com
Din IT Leverandør --- www.schultzconsult.com


Jakob Andersen (22-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 22-02-03 17:13

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> wrote
> Jeg har noget kode, hvor jeg bruger WYSIWIG, den har hidtil ikke indsat
> DESIGNTIMESP og DESIGNTIMEURL i alle tags, men er nu begyndt på det!

Er du sikker på at du ikke har skiftet browser imellemtiden eller opdateret
nogle bugs vha. windows update?

> Nogen der har nogen forslag til, hvor det kan være
> galt og hvad løsninge evt. er.

Svjh.[1] er der en methode kaldet FilterSourceCode som hjælper dig med at
fjerne de attributter og tags der er indsat af kontrollen, implementationen
af den er desværre lidt mangelfuld(fjerner mere end godt er) og derfor er
den vist heller ikke dokumenteret hos MS.

Alternativt kan du jo blot køre følgende på din kode hvor tbContentElement
er din kontrol:

for(i = 0; i < tbContentElement.DOM.all.length; i++){
tbContentElement.DOM.all[i].removeAttribute("DESIGNTIMEURL");
tbContentElement.DOM.all[i].removeAttribute("DESIGNTIMESP");
}


FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside da dette absolut intet har med ASP
at gøre.

[1] Det er længe siden jeg har arbejdet med MS Editing Control

--
Jakob Andersen



Ukendt (23-02-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-02-03 09:30

Jakob Andersen wrote:
> Er du sikker på at du ikke har skiftet browser imellemtiden eller opdateret
> nogle bugs vha. windows update?
Fejlen er der uanset IE versions udgave. Jo på serveren, clientside er
fuldstændig lige glad med om jeg har kørt 2000 / XP / 9x / ME med eller
uden service packs/ fixpacks.
Det må være noget på serveren.

> Svjh.[1] er der en methode kaldet FilterSourceCode som hjælper dig med at
> fjerne de attributter og tags der er indsat af kontrollen, implementationen
> af den er desværre lidt mangelfuld(fjerner mere end godt er) og derfor er
> den vist heller ikke dokumenteret hos MS.
>
> Alternativt kan du jo blot køre følgende på din kode hvor tbContentElement
> er din kontrol:
>
> for(i = 0; i < tbContentElement.DOM.all.length; i++){
> tbContentElement.DOM.all[i].removeAttribute("DESIGNTIMEURL");
> tbContentElement.DOM.all[i].removeAttribute("DESIGNTIMESP");
> }

Hvis for(i = 0; i <... Ikke er ASP, så ved jeg ikke hvad jeg har siddet
og lavet de sidste mange år...

--
Mvh.
René Madsen --- tlf. 64 73 35 45
Schultz Consult --- rene@REMOVEschultzconsult.com
Din IT Leverandør --- www.schultzconsult.com


Jakob Andersen (23-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Andersen


Dato : 23-02-03 21:51

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.com> wrote
> Hvis for(i = 0; i <... Ikke er ASP, så ved jeg ikke hvad jeg har siddet
> og lavet de sidste mange år...

Du kan ikke tilgå DOM'en i en Editing Control fra ASP så ovenstående skal
laves i javascript.

--
Jakob Andersen




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste