Gemme billeder og poste data til DB i samm~
Fra : Abel

Dato : 19-02-03 19:13

Jeg har en kode hvor jeg først skriver en masse bras ind i en DB, og
derefter vil uploade nogle billeder med ASPupload - men det virker ikke
sammen, hver for sig virker det fint - altså enten uploade billeder eller
skrive i DB
-------

'Const adOpenKeyset = 1
'Const adLockOptimistic = 3

'Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
'Conn.Open "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="
& Server.MapPath("../gogadget.mdb")

' Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
' strSQL = "Select * From anmeldelser"
' rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

' rs.AddNew
' rs("kategori") = Request.form("kategori")
' rs("overskrift") = Request.form("overskrift")
' rs("forsidetekst") = Request.form("forsidetekst")
' rs("broedtekst") = Request.form("broedtekst")
' rs("lillepic") = Request.form("lillepic")
' rs("storpic") = Request.form("storpic")
' rs("pic1") = Request.form("pic1")
' rs("pic2") = Request.form("pic2")
' rs("pic3") = Request.form("pic3")
' rs("pic4") = Request.form("pic4")
' rs("pic5") = Request.form("pic5")
' rs("pris") = Request.form("pris")
' rs("producent") = Request.form("producent")
' rs("webside") = Request.form("webside")
' rs("public") = Request.form("public")
' rs("dato") = now()
' rs("skribent") = session("skribent")
' rs.Update

' rs.Close
' Set rs = Nothing

'Conn.Close
'set Conn = Nothing
'------------------gem billede på server og referer navn til
DB----------------------

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
Upload.OverwriteFiles = False
Count = Upload.SaveVirtual("/gogadget/images/artikelbilleder/")

For Each File in Upload.Files
File.ToDatabase "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("../gogadget.mdb"), "insert into UploadData(path) values('" &
File.ExtractFileName & "')"
Next

Response.Redirect("default.asp")

Fra : Arne

Dato : 20-02-03 00:02

Du skal evt. kigge på din content-type ved afsendelsen af formen. Den skal
vist være sat til "multi-part" i headeren.

- Arne.

Fra : Abel

Dato : 20-02-03 20:02

Nope

Når man benytter ASPupload skal man bare bruge en anden metode til at hente
form felter

(fandt selv svaret i går nat ved 3-4 tiden)

--
mvh.
Henrik Abel Larsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-02-03 22:36

Abel skrev:

> Nope

Hvad gælder det? Det er lettere at se sammenhængen i en tråd hvis
du skriver dine kommentarer under relevante citater af det
foregående indlæg. Se evt. vejledningen i min signatur.

> Når man benytter ASPupload skal man bare bruge en anden metode
> til at hente form felter

Ofte er Request.Form("foo") erstattet af
<navn på uploadvariabel>.Form("foo")

Altså hvis man bruger:

   Set myUpload = Server.CreateObject("ASPupload")

   myUpload.Upload() ' skal bruges i nogle systemer

- så er filerne tilgængelige som

   myUpload.Files

- og almindelige forminput tilgængelige som

   myUpload.Form

> (fandt selv svaret i går nat ved 3-4 tiden)

Hvis min udlægning ikke er korrekt er du meget velkommen til at
korrigere. Jeg kender ikke den komponent du bruger - og "en anden
metode" kan jo være mange ting. Det er god tone at fortælle hvordan
et problem blev løst hvis man selv har fundet svaret.

> [...]
> E-handelsudvikler, Net programmør, Film entusiast, Vin kender,
> Amatørfotograf, Freelance journalist og Iværksætter af

Det var en meget velvoksen signatur. Hold den venligst på maks 4
linjer a 72 tegn - jf. retningslinjerne på
<http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html>.
(Og nej, det er ikke nødvendigt med et fuldt cv for at opnå
troværdighed på usenet).
--
Jens Gyldenkærne Clausen