send mail med asp
Fra : Ryan Kristensen

Dato : 12-02-03 01:24

Hej.
Jeg bruger CDOSYS til at sende en email (jeg har også prøvet jmail, med
samme resultat).

Hvis jeg vil sende til en emailadresse jeg har i forbindelse med et TDC
abonnement skal jeg bruge tdc's smtp samt mit brugernavn og adgangskode,
hvis jeg vil sende emailen til en adresse jeg har i forbindelse med mit
domæne, skal jeg bruge min server's smtp.
Er der nogen der kender grunden til dette?

--
Ryan

Fra : Ingrid

Dato : 12-02-03 09:58

> [...]
> domæne, skal jeg bruge min server's smtp.
> Er der nogen der kender grunden til dette?

Jeg tror det hat noget at gøre med hvad du vil bruge som afsender e-mail
adresse. Du kan højstsandsynligt ikke sende en e-mail fra din domæne hvis
afsenderen ikke er et eller andet med navn@domaene.dk. SMTP server
aksepterer altså kun en afsender der tilhører den domæne SMTP serveren hører
til. Jeg er næsten sikker på at du kan sende til alle mulige mailadresser,
bare afsenderen er i orden.

/Ingrid