Hjælp til formMail på b-one.nu
Fra : Alex W

Dato : 10-02-03 22:24

Jeg har hostet på www.b-one.nu og prøvet om udbyderen kunne være behjælplig
med at oplysninger hvordan jeg skal tilrette et ASP script, men får ingen
hjælp.

HAR prøvet med:
ASPMail
JMai
CDONTS

Jeg har fået serveradressen: smtp1.b-one.nu. men kan ikke få hul igennem.

De henviser til et formMail.pl script de ikke har og en henvisning til
cgi-bin som det viser sig ikke kan bruges fordi de har slået cgiscript
understøttelsen fra ???

Er der nogen her der hoster på www.b-one.un og har et formmail der virker ??

/Alex

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-02-03 22:56

"Alex W" <skriverstuen@adr.dk> wrote
> Jeg har hostet på www.b-one.nu og prøvet om udbyderen
> kunne være behjælplig med at oplysninger hvordan jeg skal
> tilrette et ASP script, men får ingen hjælp.

Du betaler vel også kun for hosting, og ikke for udvikling af scripts til
din hjemmeside.

> [...]
> JMai
> CDONTS
>
> Jeg har fået serveradressen: smtp1.b-one.nu.

B-ones servere bruger Chili!ASP eller SUN ONE ASP som det hedder i den
nyeste version, for at sende mail herfra skal du benytte Chili!Mail
componenten som er en del af den spicepack der som standard installeres med
Chili!ASP. Jeg har lige testet nedenstående på et b-one hotel og det virker
fint:

<%
Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
objMail.To = "modtager@domæne.dk"
objMail.From = "afsender@ditdomænehosbone.dk"
objMail.Subject = "Testemail med Chili!Mail"
objMail.Body = "Hej Modtager" & vbcrlf & vbcrlf & "Email fra min
hjemmeside"
objMail.Host = "smtp1.b-one.nu"
objMail.Send
Set objMail = Nothing
%>

Kig evt. nærmere på:
<http://developer.chilisoft.com/caspdoc/362docs/>

--
Jakob Andersen

Fra : Alex W

Dato : 10-02-03 23:24

Du betaler vel også kun for hosting, og ikke for udvikling af scripts til
din hjemmeside.
Jeg har lige testet på et b-one hotel og det virker fint:
Jakob Andersen.

Takker mange gange. Det virker ))

Yes- jeg betaler ikke for script, men kig lige en gang på deres side med
support, den er mildest talt misvisende. ;-o Havde prøvet flere ASP scripts
der virker hos andre udbydere (tilrettede).

/Alex

Fra : Nissenhenrik

Dato : 20-09-03 21:10

"Alex W" skrev d. 10-02-03 22:24 dette indlæg :
> [...]
>
> De henviser til et formMail.pl script de ikke har og en henvisning til
> cgi-bin som det viser sig ikke kan bruges fordi de har slået cgiscript

ja det har jeg og lavet formmail efter nede stående

Hvorledes opsættes formmail?

For at få FormMail-scriptet til at virke, skal der bruges følgende
stykke kode (som kun er et eksempel - der skal derfor rettes i diverse
felter):

<FORM method="post"
action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en
emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect"
value="http://www.domain.dk/nyside.html">
</FORM>