IF med billeder???
Fra : Lotus

Dato : 09-02-03 20:22

hejsa
Jeg har et problem med min if sætning den virker findt med "#c0c0c0" men
ikke hvis jeg vil skift mellem to billeder håber der er nogen som kan hjælpe
mig
<%
While NOT personer.EOF

If farve = "bg.gif" Then
farve = "bg1.gif"
Else
farve = bg.gif"
End If
%>

Lotus

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 09-02-03 20:25

Det er muligvis fordi der mangler et anførselstegn i
farve = "bg.gif"

Fra : Lotus

Dato : 09-02-03 23:11

Nej det er ikke derfor det er bare en taste fejl herinde ikke i koden..

Fra : Jonas Skafte Jensen

Dato : 09-02-03 23:34

> Nej det er ikke derfor det er bare en taste fejl herinde ikke i koden..

Så vis mig noget mere kode...

Fra : Lotus

Dato : 09-02-03 23:45

"Jonas Skafte Jensen" <jskaftejensen@hotmail.com> wrote in message

> Så vis mig noget mere kode...
her er koden
<%
While NOT personer.EOF

If farve = "#1C208B" Then
farve = "#2024A1"
Else
farve = "#1C208B"
End If
%>

<%
personer.MoveNext
Wend
%>

Fra : Lotus

Dato : 09-02-03 23:46

men jeg vil gerne bruge nogle gif billeder istedet for farvekoder

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-02-03 23:49

"Lotus" <inferno_1_1@hotmail.com> wrote
> men jeg vil gerne bruge nogle gif billeder istedet for farvekoder

Og du har husket at ændre din HTML/CSS kode så der forventes en URI istedet
for en farvekode?

PS: Gider du ikke forsøge at citere som foreskrevet på:
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
--
Jakob Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-02-03 23:44

Lotus skrev:

> Nej det er ikke derfor

Hvorfor? (hint - det er lettere at se hvad du svarer på hvis du
citerer relevant tekst _over_ din egen tekst, jf min signatur).

> det er bare en taste fejl herinde ikke i koden..

Så må vi måske se lidt mere af koden. Prøv at se her:
<http://asp-faq.dk/article/?id=41> hvad der er relevant at medtage.

Hvis du forsøger at sætte en farveværdi kan du ikke bruge et
filnavn. Hvis du - i css - skal give et filnavn som argument skal
det gøres på formen url(sti) - fx
   style="background-image: url(bg1.gif);"
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-02-03 23:53

Lotus skrev:

Skiftes ud med:

Hvis du har spørgsmål vedr udseende af htmlsider er den rette
gruppe <news:dk.edb.internet.webdesign.html>.

NB: personer.Fields ("navn") er det samme som personer("navn").
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-02-03 23:57

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

Undskyld - glemte et kolon herover (efter background). Den rigtige
kode vil være:

--
Jens Gyldenkærne Clausen