Fordele/Ulemper ved ASP
Fra : Klaus Thuesen

Dato : 04-02-03 02:41

Hej,

Jeg er ved at skrivve 'større skriftlig opgave', hvor jeg bl.a. kommer ind
på ASP - jeg har selv skrevet i ASP de sidste mange år, men vil gerne ha
nogen "uafhængige" meninger om hvilke fordele (og gerne ulemper) der måtte
være ved at vælge ASP til brug på et stort website med e-shop. (evt. lidt
om asp.net også) - håber nogen er frisk på at gi en lille hånd

På forhånd mange tak!

--
Mvh Klaus Thuesen
klth@mail.dk

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 04-02-03 17:41

Klaus Thuesen wrote:
> håber nogen er frisk på at gi en lille hånd

OK!

Den for mig at se største fordel er, at man kan lave sider, hvor selv
"dummies" ret let kan lære at lægge ting på nettet via et web-interface/CMS.
Fx kører jeg aktuelt et projekt, hvor mange medarbejdere har fået lavet ret
fyldige hjemmesider med undervisningsmateriale efter blot 2 timers
instruktion - tidligere forsøgte vi os med Frontpage og ja, lad os bare
sige, at det ville have taget ikke så få flere uddannelsestimer at nå et
tilsvarende resultat. Med andre ord: Lade nørderne om det tekniske, så folk
kan bruge deres krudt på indholdet.

Selv har jeg stot set konverteret til asp.net, fordi man her kan
· adskille kode og layout helt
· lave "rigtig programmering"
· bruge OOP og derfor genbruge kode let og elegant
· lave n-tier programmering - adskille logiske lag
· få serveren til at arbejde 3x hurtigere end med asp.old

Med hensyn til mere generelle erfaringer (ASP/CMS kontra
Frontpage/Dreamweaver) kan jeg anbefale Eisensteins undersøgelse af danske
virksomheders erfaringer med deres hjemmeside (empiri er altid godt):

http://www.eisenstein.dk/analyse/

Kim

Fra : Klaus Thuesen

Dato : 05-02-03 02:38

Tak for svar Kim - især linket var godt ... det vil jeg lige gå igennem, det
site der

Jeg har desværre ikke selv haft mulighed for at kigge så meget på .NET
endnu, men det lyder spændende så måske man skulle anskaffe sig en .NET
bibel til at holde ASP bibelen lidt ved selskab på hylden :)

--
Mvh Klaus Thuesen
klth@mail.dk