MySQL spørgsmål...?
Fra : Magnus

Dato : 03-02-03 19:18

Fra en formular har jeg det fulde navn "Jens Jensen"

Hvordan får jeg vist den post fra min MySQL tabel hvor jeg ikke har et felt
med det fulde navn men derimod to der hedder fornavn og efternavn.

F.eks. noget i den stil eller hvad...

SQL = "SELECT fornavn, efternavn, id, (fornavn+efternavn) AS navn FROM
Profiler WHERE navn=" & request.form("fuldenavn")

Fra : Jimmy

Dato : 03-02-03 19:56

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> SQL = "SELECT fornavn, efternavn, id, (fornavn+efternavn) AS navn FROM
> Profiler WHERE navn=" & request.form("fuldenavn")

SQL = "SELECT * FROM Profiler WHERE Fornavn = '"& Fornavn &"' AND Efternavn
= '"& Efternavn &"'"

Ovenstående er sådan jeg læser dit spørgsmål men ikke sådan jeg læser dit
forslag til SQL.

Kom med lidt yderligere info, hvis min SQL ikke løser dit problem.

Mvh
Jimmy

Fra : TH

Dato : 03-02-03 19:58

Hej,

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan får jeg vist den post fra min MySQL tabel hvor jeg ikke har et
felt
> med det fulde navn men derimod to der hedder fornavn og efternavn.

Tag og split det op.

navn=request.form("navn") ' = "jens jensen"
n_arr=split(navn," ")
fornavn=n_arr(0)
for i=1 to ubound(n_arr)
efternavn=efternavn & n_arr(i)
next

Læg noget validering/initiering ind så arrayet ikke kikser...og trim efter
behag. Så har du et flot efternavn og fornavn(e) du kan sende til SQL
serveren.

/TH

---

Fra : Jimmy

Dato : 03-02-03 21:14

> [...]
felt
> med det fulde navn men derimod to der hedder fornavn og efternavn.

Arch - nu forstår jeg!

SQL = "SELECT CONCAT(Fornavn, Efternavn) AS Navn FROM Personer WHERE ..."

Mvh
Jimmy

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 03-02-03 21:59

> SQL = "SELECT CONCAT(Fornavn, Efternavn) AS Navn FROM Personer WHERE
...."

Der kommer til at mangle et mellemrum mellem fornavn og efternavn.

"SELECT CONCAT(Fornavn, , " ", Efternavn) AS Navn ..."

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Fra : Jimmy

Dato : 03-02-03 23:40

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote in message
> ..."
>
> Der kommer til at mangle et mellemrum mellem fornavn og efternavn.

Ja det er sandt.

> "SELECT CONCAT(Fornavn, , " ", Efternavn) AS Navn ..."

Mener du ikke: