Omdirigere alle requests til specifik side
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-01-03 13:14

Er det muligt fx i global.asa(x) at specificere, at ALLE requests til en
application viderestilles til en bestemt fil under fx
databaseopgraderingsperiode ? Jeg taler her om samtlige filer, dvs også
billedfiler, aspx-filer, asp-filer etc.

XPost: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
FUT: dk.edb.programmering.dotnet

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
if you are competing with the darknet, you must compete on the darknet's

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-01-03 23:08

Jesper Stocholm wrote :

> [...]
> databaseopgraderingsperiode ? Jeg taler her om samtlige filer, dvs
> også billedfiler, aspx-filer, asp-filer etc.

jeg er sgu nok desværre nødt til at lave dette i ASP, da de fleste af
vores sider nu engang er lavet i dette.

Så: hvordan grejes den i ASP ? Hvis jeg forsøger at sætte noget i fx
session_onend, vil det så ikke blot afvikles ved _første_ request ? Jeg
frygter lidt, at man så selv vil kunne gå tilbage til fx hovedsiden og
få et ikke-fungerende site præsenteret, da session_onend-eventen jo på
dette tidspunkt _er_ blevet afviklet.

Måske det kan løses med Session.abandon i sub session_onend ?

> FUT: dk.edb.programmering.dotnet

ignoreret.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
** Vil det sige, at ham Lars er et stort brød på 15 år ? **

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-01-03 00:10

Jesper Stocholm skrev:

> jeg er sgu nok desværre nødt til at lave dette i ASP, da de
> fleste af vores sider nu engang er lavet i dette.

Kan du ikke blot tilføje et tjek på asp-siderne:

If Application("IsClosed") Then
   ' redirect til infoside
End If

Jeg bruger det - i noget mindre målestok - på nogle
selvbetjeningssider som lukkes en gang om året (når den trykte bog
oplysningerne også placeres i færdigredigeres).

Nogle sider har så redirect hvis applicationvariablen er sat, mens
andre viser en anden eller en ekstra tekst vedr. lukningen.

Billedfiler og rene html-filer kan der ikke gøres så meget ved.

> Måske det kan løses med Session.abandon i sub session_onend ?

Hm - Hvis session_onend kører, kommer session.abandon så ikke
automatisk?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 31-01-03 01:52

"Jesper Stocholm" wrote:
> jeg er sgu nok desværre nødt til at lave dette i ASP, da de fleste af
> vores sider nu engang er lavet i dette.

Som sagt vil jeg anbefale dig at kigge på at lave et ISAPI filter, det er
ikke så kompliceret og du kan sikkert godt overtale din udbyder til at
installere det da det jo kan installeres på dit hotel alene eller evt kun på
en virtuel mappe.

> [...]
> frygter lidt, at man så selv vil kunne gå tilbage til fx hovedsiden og
> få et ikke-fungerende site præsenteret, da session_onend-eventen jo på

Du bliver nødt til at lave et tjek i hver enkel fil hvis du altså har brug
for sessionstate, hvis du ikke har brug for session state, kan du sikkert
lave noget ala:

Sub Session_onstart
If (Vi laver noget arbejde) Then
'Vis standardfejl
Else
'Gør som normalr
End If
Session.Abandon
End Sub

men det er ABSOLUT ikke smukt og sikkert heller ikke særlig sundt for
serveren.

--
Jakob Andersen

Fra : F.Larsen

Dato : 31-01-03 00:07

har du adang til iis kan du gøre det ved at lave re-direct for hele web
sitet... to museklik og den er hjemme.

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 31-01-03 10:24

F.Larsen wrote :

> har du adang til iis kan du gøre det ved at lave re-direct for hele web
> sitet... to museklik og den er hjemme.

det har jeg ikke ....

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Glad spampal-bruger, der pt har en succesrate på 97,4%
http://www.spampal.org.uk/