printe fra asp
Fra : Knud Røgilds

Dato : 27-01-03 16:17

Er der en pæn måde at udskrive fra ASP? Jeg mener ikke at udskrive
web-siden, men en bedre måde så man ikke får den sædvanlige header og footer
på?

Jeg vil gerne udskrive en pæn faktura for eksempel.

MVH
Knud

Fra : Kim Jensen

Dato : 27-01-03 17:03

> Er der en pæn måde at udskrive fra ASP? Jeg mener ikke at udskrive
> web-siden, men en bedre måde så man ikke får den sædvanlige header og
footer
> på?

Udskrive hvor? Ude på klienten eller på server-siden? Kun i sidstnævnte
tilfælde skal ASP involveres i det. ASP kan du ikke bruge til noget på
klientsiden.

En anbefalelsesværdig måde er at generere en PDF på serveren; her kan du
styre layout som du vil og udskrive på både server og klient, og du kan fx
sende den med email.

Kig fx på ABCpdf - genial komponent som du kan få gratis.

mvh
Kim Jensen

Fra : Knud Røgilds

Dato : 28-01-03 00:56

Det prøver jeg. Jeg har set det gjort på den måde et par gange, tak for
hjælpen.

MVH
Knud

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-01-03 17:03

"Knud Røgilds" <krogilds@spamfreesomeware.co.uk> wrote
> [...]
> måde så man ikke får den sædvanlige header og footer
> på?
> Jeg vil gerne udskrive en pæn faktura for eksempel.

Det er noget der sættes op i browseren altså på klientsiden, det har ikke
noget med ASP at gøre eftersom ASP afvikles på serveren.

--
Jakob Andersen

Fra : Knud Røgilds

Dato : 28-01-03 00:55

Altså ikke noget nem måde, tak for hjælpen