Viderestilling efter Login
Fra : Jørgen Müller

Dato : 27-01-03 14:32

Hej Gruppe

Jeg er ved at udvide beskyttelsen af mit site, således forstået, at jeg vil
benytte samme login form til forskellige sider.
Det skal være muligt i hovedmenu at vælge et Link til f.eks.
Nyheder/AddNyhed.asp.
AddNyhed.asp er beskyttet med If Not Session("PersonID") = "" Then sendes
til Login.asp
Login bliver kontrolleret i CheckLogin og begge filer ligger i mappen
Auktioner.
(AddNyhed.asp ligger i mappen Nyheder)

Har prøvet at sende med <A
HREF="Nyheder/AddNyhed.asp?Side=../Nyheder/AddNyheder.asp">Nyheder</A>
Men jeg kan ikke opfange værdien med Request("Side"), den er tom.
Har også prøvet med Request.ServerVariables("HTTP_REFERER") men det er den
side jeg kommer
fra der står her, og ikke den som linket refererer til (og som jeg skal
bruge).

Nogen gode ideer?

--
Med Venlig Hilsen

Jørgen Müller

Fra : Per Ahm

Dato : 27-01-03 18:06

"Jørgen Müller" <j.muller@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> benytte samme login form til forskellige sider.
> AddNyhed.asp er beskyttet med If Not Session("PersonID") = "" Then sendes
> til Login.asp

Hvad med at lave en login side, og derefter dine links! - Og så tjekke hver
side om der er logget ind.

eks. default.asp

<form method="POST" action="admin.asp">
<center>
type="password" name="password" size="20"></font><font
</center>
</form>

________
admin.asp

<%Response.Buffer = True%>

<% 'se om bruger er logget på, ellers kontroller adgangskode
If Not Session("Login") Then
If Request("password") = "1234" Then
Session("Login")= True
End If
End If
%>

Meta m.m.

<% 'Logget på OK ?
If Session("Login") Then
%>

din side...

<%Else%>
Fejl i brugernavn eller adgangskode. <a href="javascript:history.back()"
style="color: #000000"> Prøv
<%End If%>

Per Ahm

http://www.perahm.dk

"640K ought to be enough for anybody."
Bill Gates, 1981

"I think there is a world market for maybe five computers."
Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Fra : Jørgen Müller

Dato : 28-01-03 11:51

Per Ahm skrev:
>Hvad med at lave en login side, og derefter dine links! - Og så tjekke hver
>side om der er logget ind.

Det er jo faktisk også det jeg har gjort, for på de beskyttede sider står
der:
If Session("PersonID") = "" Then
Response.Redirect "Auktioner/Login.asp"
End If

Hvis brugeren er logget ind er der ingen problemer.

Problemet er blevet løst ved at tilføje en enkelt linie på de beskyttede
sider:

If Session("PersonID") = "" Then
session("denneside") = Request.servervariables("PATH_INFO")
Response.Redirect "../Auktioner/Login.asp"
End If

Session("denneside") indeholder: /smaabaad/Nyheder/AddNyhed.asp

PS koden er kørt lokalt på localhost/smaabaad(virtuelt bibliotek)

--
Med Venlig Hilsen

Jørgen Müller