EPS-fil - kan den lægges på
Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 05-03-03 11:01

Hej med jer

Jeg har en kunde, som gerne vil have lagt en eps-udgave af et logo på
websitet. Men kan man egentlig det? Jeg er aldrig før stødt på det ønske
og udelukkende brugt gif- og jpg-format.

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Olav Noksagt

Dato : 05-03-03 11:34

Du kan linke til det - men sørg evt. for at pakke den i zip (Windows) eller
hqx (Mac) format.
Hvis du har adgang til at ændre serverens opsætning kan du få den til at
downloade til brugerens hd ved klik på link - ellers risikerer du at et klik
vil give en masse postscriptkode på skærmen i stedet for, fordi browseren
ser det som en slags tekstfil der bare skal loades.
Du kan også henvise til et link, og så skrive at folk "skal højreklikke og
vælg "gem som" (Mac: ctrl-klik)".

Olav

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-03-03 11:53

"[2900] Birgitte Behrendt" <birgitte@behrendt.dk> skrev
> [...]
> websitet. Men kan man egentlig det? Jeg er aldrig før stødt på det ønske
> og udelukkende brugt gif- og jpg-format.

Der er tre filformater, der er tilladte i html-dokumenter. gif, jpg (jpeg)
og png.

Eps er således ikke en af dem.

Forklar din kunde, at det er et spørgsmål om, hvad hans læseres browsere kan
håndtere. Han er derfor pine død nødt til at overholde denne standard og
lade billedet konvertere til en af de tre lovlige formater.

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Olav Noksagt

Dato : 05-03-03 11:57

Åh ja - det er rigtigt...
Jeg gik i mit svar ud fra at din kunde vil have en eps-fil på hjemmesiden
for at andre kunne downloade den.

Olav

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-03-03 13:07

Erik Ginnerskov wrote in <b44ktd$a1p$1@sunsite.dk>:
> Der er tre filformater, der er tilladte i html-dokumenter. gif, jpg (jpeg)
> og png.
> Eps er således ikke en af dem.

Ifølge HTML-standarden er ethvert format tilladt:

,----[ http://www.w3.org/TR/html4/struct/objects.html#h-13.2 ]
| src = uri [CT]
| This attribute specifies the location of the image resource. Examples of
| widely recognized image formats include GIF, JPEG, and PNG.
`----

Spørgsmålet er bare om brugerens software understøtter billedeformatet. Jeg
har ikke hørt om nogen browsere der understøtter EPS, og jeg synes helt
klart det er et godt råd at holde sig til gif, jpeg og png.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 05-03-03 13:58

Erik Ginnerskov <egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote:

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk

Tak for hjælpen Jeg har løst det på den måde, at jeg har lavet et
link til eps-filen på webhotellet og pakket det som en zip-fil.

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/