Random 675
Date & Time Picker ActiveX
Fra : Henning Sørensen

Dato : 13-03-01 19:39

Jeg har lavet en intranet side, hvor jeg ønsker at Date & Time Picker
control fra Microsoft. Problemet med denne AtiveX komponent er at IE 5.0
siger at den er "unsafe". Fra MS MSDN siden siger de at den kan gøres "safe"
ved at tweake lidt i registreringsdatabasen. Det har jeg gjort og det virker
stadig ikke!!
Hvis jeg vælger at "Enable Unsafe ActiveX components" i IE er der ingen
problemer mere. Detter giver dog et sikkerhedshul og desuden er det ikke
særligt smart at man skal rundt til alle i virksomheden for indstille IE
korrekt.

Findes der er måde at fortælle IE at ActiveX komponenten er "safe" (da det
jo er MS egen komponent)??
Hvis ja, hvordan??

mvh.

Henning

Fra : Rune Glerup

Dato : 13-03-01 20:53

> IE 5.0
> siger at den er "unsafe". Fra MS MSDN siden siger de at den kan gøres "safe"
> ved at tweake lidt i registreringsdatabasen.

Betryggende!!

Hilsen.

Rune :o]

--
"Vi danser, vi kysser, vi knuser, vi kanøfler og går glade hjem, okay?"
- Hades, konge af underverdenen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-03-01 21:40

"Henning Sørensen" <hes@agramkow.dk> wrote
> Findes der er måde at fortælle IE at ActiveX komponenten er "safe" (da det
> jo er MS egen komponent)??
> Hvis ja, hvordan??

Jeg tror du skal i registreringsdatabasen for at klare det... Der må være et
sted hvor lovlige ActiveX objecter listes.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på