Fatter minus
Fra : Peter

Dato : 14-02-03 18:32

Jeg har fixet computere for folk i nogle år, jeg har hjulpet dem med diverse
programmer osv men jeg er lige stødt på en computer som, efter min vurdering
nok har en defekt dims på bundkortet.

Der er ikke gjort noget specielt ved den så den er ikke fremprovorkeret.

Ejeren formaterede den selv men kunne ikke geninstallere fra den Windows
installation han havde i forvejen. Fejlene opstår tilfældigt og er ret så
underlige hvilket forlængst har fået mig til at sige at den er død. Men
alligevel.
Jeg slæbte den med hjem og kiggede på den og oplevede føglende fejl.

* under NVRAM (AMI-bios) optællingen siger den at de er ugyldige
* BIOS siger at indstilingerne ikke er korrekte
* At hukommelsen er invalid (kan ikke lige komme på et passende ord)
Nogle gange går den også rent igennem og BIOS kommer ikke med fejl
Har udskiftet RAM men uden held
* Skærmen har fået røde plette mens jeg er i DOS og skal til at starte
intsallationen (de der regtangulærer firkanter Scandisk også bruger som
precessbar bare i rød og så en del af dem på skærmen)
* Windows 95 (min egen gamle licens) kan installeres uden problemer (iøvrigt
en 950MHz hvilket for mig er underligt da Windows 95 crasher over 350MHz)
* Windows 98 - ejerens licens, crasher under installationen med de mest
underligste fejl
* Windows 98 installationen crasher og fryser installationen på tilfældige
tidspunkter
* Windows XP crasher også under installationen diverse steder, fryser eller
låser sig bare fast...

I DOS og Windows 95 er der ingen problemer men i OS'er opefter crasher
computeren på tilfældige tidspunkter med tilfældige og underlige symptomer.

Jeg holder meget meget kraftigt på at det er hardwarefejl på morderbrædtet
=) har jeg ret ?

(Pt har jeg ikke lige undersøgt hvilket brædt det er osv, da jeg mener at
det lissom er sagen uvedkommende når den gør som den gør, men den er
forholdsvis ny - højst et halvt år)

Hilsen fra Peter

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-03 18:51

"Peter" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse

> (Pt har jeg ikke lige undersøgt hvilket brædt det er osv, da jeg mener at
> det lissom er sagen uvedkommende når den gør som den gør, men den er
> forholdsvis ny - højst et halvt år)

Jamen så er der stadig reklamationsret på den så den må retur til
forhandleren for udbedring af fejlen.

Lad være med at bruge mere tid på det skidt!

Claus

Fra : Gert Vest

Dato : 14-02-03 18:51

> [...]

symptomer.

> Jeg holder meget meget kraftigt på at det er hardwarefejl på morderbrædtet

Morderbrædtet. LOL

> Hilsen fra Peter

Jeg har før været ude for ikke at kunne installere Win98 SE på en ældre
Compaq. Måtte bruge Win95 og derefter upgradere.
Ved godt at det ikke hjælper dig meget. Håber der er andre der kan.

GV

Fra : Karsten Madsen

Dato : 14-02-03 19:11

> * Skærmen har fået røde plette mens jeg er i DOS

Jeg har før oplevet et defekt AGP-skærmkort give de fleste af de fejl du
beskriver, så hvis du har et andet at teste med, var det måske værd at
prøve. (tag også evt. lydkort, modem, netkort mm. ud under testen)
Ellers vil jeg også sige, at bundkortet er defekt.

Hilsen Karsten

Fra : Morten

Dato : 14-02-03 20:26

"Peter" <wont@tell.you> wrote in message
> [...]
symptomer.

> Jeg holder meget meget kraftigt på at det er hardwarefejl på morderbrædtet

Hej Peter

Det lyder til at det er RAM'en det er galt med, idet fejlen kun viser sig
når der køres 32-bit (DOS/Win95 er 16-bit). Prøv at smide et andet RAM
modul, som du er sikker på virker, i PC og se om det ikke løser problemet.

Med venlig hilsen

Morten Bartholomæussen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 15-02-03 10:14

> [...]
> når der køres 32-bit (DOS/Win95 er 16-bit). Prøv at smide et andet RAM
> modul, som du er sikker på virker, i PC og se om det ikke løser problemet.

Han skriver da vistnok, at han har prøvet at skifte ram'ene

Fra : Annie & John

Dato : 14-02-03 22:53

Hej Peter,
Prøv engang at læs mit indlæg fra 14.04.2003 kl. 00.19: "Hvorfor kan ME ikke
installeres på K7SEM bundkort? - og i slutningen mit svar fra d.d. på
forhandlerens forklaring på problemet. Måske er det det samme problem du/I
har.

Venlig hilsen
Annie

Fra : JSM

Dato : 16-02-03 19:45

"Annie & John" <inni@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Peter,
> Prøv engang at læs mit indlæg fra 14.04.2003 kl. 00.19:

Kunne du ikke skrive det med det samme. Det er da træls hvis han skal vente
2 måneder på dit svar )

/Jesper

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 16-02-03 19:50

JSM wrote:

> Kunne du ikke skrive det med det samme. Det er da træls hvis han skal
> vente 2 måneder på dit svar )

LOOOOOOOL FASAG!!! (FalderAfStolenAfGrin)

--
Martin L. Johansen