BX med Tualatin
Fra : Jens 4684

Dato : 14-02-03 10:16

Hej

Asus P3B-F bundbræt med Celeron Tualatin 1300MHz "FEJL?"

Så fik jeg samlet en maskine med BX-chipset og Tualatin!

Et kik i biosen siger at det er en 800MHz CPU!

Opstart billede siger at det er en 1200MHz CPU!

Og i Windows siger den så endelig det er en 1300MHz CPU!

Er der nogle som kan fortælle mig hvorfor den gør det?

Lidt grafik af det kan ses her!
http://131.164.200.122/tualatin/bxtualatin.htm

--
- - - - - -
Jens

Fra : jk

Dato : 14-02-03 11:20

On Fri, 14 Feb 2003 10:16:18 +0100, "Jens 4684"
<salg@"SLET"toksvaerd.dk> wrote:

> [...]
>
>Og i Windows siger den så endelig det er en 1300MHz CPU!
>
>Er der nogle som kan fortælle mig hvorfor den gør det?

Så meget må du ikke forlange af en gammel P3B-F !

Max. multiplier i bios er sikkert 8x
så kan den ikke vise mere der, vel ?
Da cpu'en er multiplier låst betyder bios setting 8x ikke en pind, det
overrules. Du kan sætte 2x, om du vil.

Når computeren poster tager den en tekststreng i bios og skriver. Det
er noget ligegyldig tekst, som er lagret i bios. Den har ikke 1300
indkodet, men har 1200, - og det viser den.

Du kører åbenbart med windows xp, som kan detektere cpu og skrive det
i System i kontrolpanel.

Et program som cpuid kan detektere flere detaljer om cpu.
Du kan også bruge sisoft sandra.

Iøvrigt kan det være, at sidste nye betabios fra asus gør det bedre:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440BX/P3B-F/
nej, det er noget gammelt noget fra oktober 2001.

mvh

John

Fra : Thomas Hansen

Dato : 14-02-03 12:18

On Fri, 14 Feb 2003 11:20:05 +0100, jk <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:

> [...]
> ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440BX/P3B-F/
> nej, det er noget gammelt noget fra oktober 2001.

Hej
Det er fuldstændig rigtigt det John skriver. Jeg har også et P3B-F. Da jeg
havde en 1.3ghz i skrev den nøjagtig det samme som hos dig.
Du kan bruge cpuID inde i windows hvis du er i tvivl om hvad den køre.

Har du prøvet at overclocke den?
Min kørte 124fsb med luftkøling. Og 150fsb med væskekølet Tec element.
Du skulle tege og kikke på cpufsb. Med det kan du stille fsb'en inde i
windows.
ftp://ftp.3dnews.ru/pub/www.3dnews.ru/tools/cpufsb.zip

/Thomas

Fra : Jens 4684

Dato : 15-02-03 21:17

"Thomas Hansen" <thomas.hansen@image.dk> skrev i en meddelelse
newsrkk0cdnd5vr97o@news.image.dk...

> [...]
>

> /Thomas
> --
> Using M2, Opera's revolutionary e-mail client:
http://www.opera.com/m2/

Hej John
Tak for dit svar.
Og jeg bruger den sidste Beta Bios men!

Og
Hej Thomas
Ja jeg har prøvet men indtil jeg får en bedre køler må jeg køre
1300.

--
Jens