lyd fra taster
Fra : BJ

Dato : 13-03-01 12:08

Jeg mangler et program der kan placere lyde på de forskellige taster. Jeg
skal bruge det til noget teater hvor jeg skal afspille lydeffekter (wav) ved
et
tryk på tastaturet.
Jeg mener at ha` set sådan et program engang - please hjælp!

Hilsen Bo

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 13-03-01 12:38

"BJ" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse news:98kvd0$p68$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> skal bruge det til noget teater hvor jeg skal afspille lydeffekter (wav)

Det kan jo laves relativt let ved at bruge KeyDown-eventen. Hvis det er
faste lyde på faste taster, kan det jo hardcodes - men ellers kan man lave
en hurtig løsning med en lille database.

Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
Select Case KeyCode
Case vbKeyA
'kode til at spille (evt. finde) lyden
Case vbKeyB
'kode til at spille (evt. finde) lyden
case ...
End Select
End Sub

---
mvh
Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : N/A

Dato : 13-03-01 20:03

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 13-03-01 20:03

Ved du hvor jeg kan finde sådan et program.

Hilsen Bo Jørgensen