3 hjulet knaller hjælp søges
Fra : Ole M

Dato : 20-02-03 09:18

Hej med jer.

Jeg er ved at få liv i en 3 hjulet Trilet knallert, som er en invalide
maskine med Puch motor, så sønnen kan komme ud og omverden.
Men jeg har et problem med den, når man giver gas for at køre så sætter
motoren ud i små ryk hele tiden.
I tomgang går motor ok, kun når den skal op i omdrejninger kommer disse
ryk, lige som om tændingen svigter i korte øjeblikke.
Den har udvendig 6 Volts tændspole, der drives fra akkumulator. Platiner er
ok og afstand er ca 0,4 mm, den tænder ca 1 mm fra top og der er ikke
overgang nogen steder på tændkabel.
Nogen ideer ??

Med venlig hilsen
Ole

Fra : Henning Lund

Dato : 20-02-03 10:23

Ole M skrev:

> I tomgang går motor ok, kun når den skal op i omdrejninger kommer
> disse ryk, lige som om tændingen svigter i korte øjeblikke.

kan den køre med fuld gas?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Calle.

Dato : 20-02-03 15:40

Henning Lund wrote:

> kan den køre med fuld gas?
Det kan være at der dannes is i kaburatoren i denne tid. Prøv lige at komme
lidt kaburatorsprit i tanken.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 20-02-03 16:41

"Ole M" <om@ifom.dk> wrote in message news:b3230l$v7$1@news.cybercity.dk...
> [...]
er
> ok og afstand er ca 0,4 mm, den tænder ca 1 mm fra top og der er ikke

Kun at tændingen ikke er indstillet rigtigt. Jeg havde samme problem og det
var platinerne der åbnede for lidt (som vel er for sent). Tjek evt.
tændrøret.

Fra : mikkel

Dato : 01-03-03 17:00

Da det nok er en Puck MS 2 motor den er monteret med skal platinafstanden
være 0,35-0,45 og fortænding 2,3 m.m.Tændrørs afstand 0,40 og dysen en 48