Skærme
Fijala 3554
Spm.:Ny tft med pixelfejl
Fra : JOB

Dato : 10-03-03 01:36

Hej gruppe, jeg købte forleden en LiteOn 170 tft skærm i Multimedia World -
den første jeg pakkede ud havde været tilsluttet, og der var fedtfingre på,
og jeg fik en ny næste dag...men den nye havde en død pixel, og gjorde
alting deformt...jeg fik i forretningen forklaret at jeg måtte leve med op
til flere pixelfejl, selv på en ny skærm...er det virkelig sandt? (det er
jo som at få en ny bil med stenslag i ruden) - den er sendt til Holland, og
jeg håber på at ende med en skærm jeg kan bruge...mvh. JOB

Fra : JRS

Dato : 10-03-03 11:51

"JOB" <job@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> jeg håber på at ende med en skærm jeg kan bruge...mvh. JOB

Det er ganske normalt når man køber TFT-skærm at der skal være over 5
pixelfejl før den bliver anset for defekt. Kommer an på producenten ...
Derfor man køber den slags via postordre så man har de 14 dages returret

MVH
JRS

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-03-03 17:09

"JOB" <job@image.dk> skrev

>.jeg fik i forretningen forklaret at jeg måtte leve med op
> til flere pixelfejl, selv på en ny skærm...er det virkelig sandt?

Ja, det er det desværre. Det regnes ikke for en defekt, før antallet af
pixels er tilstrækkeligt højt. (fx mere end 5 pixels)

>(det er
> jo som at få en ny bil med stenslag i ruden) - den er sendt til
Holland, og
> jeg håber på at ende med en skærm jeg kan bruge...mvh. JOB

Det var dumt. I Elgiganten har du 30 dages fuld returret, og kunne
derfor blot have krævet at få dine penge igen.
Men hvorfor afleverede du den første skærm - hvis billedet ellers var i
orden, kunne du vel bare have tørret fedtfingrene af?!

(Jeg forstår ikke hvorfor folk på den ene side forlanger returret, men
som samtidig ikke vil acceptere en ellers fejlfri vare blot fordi den
har været ude hos en anden kunde...)

mvh
Peter

Fra : ct

Dato : 10-03-03 23:57

> (Jeg forstår ikke hvorfor folk på den ene side forlanger returret, men
> som samtidig ikke vil acceptere en ellers fejlfri vare blot fordi den
> har været ude hos en anden kunde...)

Jeg har engang arbejdet for Fona. Derfor forstår jeg sku godt at folk vil
ha´deres vare i uåbnet emballage. Jeg kunne heller aldrig selv drømme om
andet, medmindre prisen er derefter. 'Åbnede' varer dækker bl.a. over varer
der er repareret, udlejet/lånt, eller har stået i udstillingen i flere
måneder.

claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-03-03 12:03

In dk.edb.hardware.skaerm, ct <no@way.se> says...
> der er repareret, udlejet/lånt, eller har stået i udstillingen i flere
> måneder.

Det er da irrelevant hvis varen virker. Der er stadig 2 års
reklamationsret.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-03-03 16:48

"ct" <no@way.se> skrev

> [...]
varer
> der er repareret, udlejet/lånt, eller har stået i udstillingen i flere

Fuldstændig enig! Hvis Fona sælger demovarer, udlejede og reparerede
varer som "kun lige åbnede", bør man naturligvis ikke give fuld pris for
varen. Jeg vil dog mene, at hvis ikke Fona er ærlige om i hvilket omfang
varerne har været brugt, udlejede eller repareret, er der tale om
svindel.

Jeg har selv arbejdet i Bilkas radio-tv afdeling, og her er man ret
large med hensyn til at tage varer retur indenfor 14 dage. Bar varerne
præg af at have været brugt, blev de naturligvis solgt på til nedsat
pris på en "restpalle" sammen med reparerede og udstillede varer. Var
det derimod tydeligt at varen blot lige havde været åbnet og afprøvet
kortvarigt, og fremstod den og emballage ellers som ny, blev den solgt
igen til fuld pris - og det ser jeg intet forkert i. Det er "prisen" for
at en butik kan yde returret.

mvh
Peter

Fra : JOB

Dato : 11-03-03 14:06

Tak for jeres svar! - jeg var netop i Metro, og fortalte dem historien - de
sælger samme skærm 300kr billigere - og de tog varer retur, også
computerudstyr, hvis der var fejl, og varen blev returneret i original
emballage inden 48 timer efter købet...mvh Jens-Ole B.