Olie på udstyret :-/
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-03-03 22:13

Hej NG

Efter et dyk idag, har jeg fået noget ret tykt og klistret olie på noget på
mine finner og handsker!
Hvordan kan jeg bedst på det af, uden at skade udstyret?

Thore

Fra : S.Arnvig

Dato : 10-03-03 17:25

"SmaRTrxxv" <thore_FJERN@DETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Efter et dyk idag, har jeg fået noget ret tykt og klistret olie på noget på
> mine finner og handsker!
> Hvordan kan jeg bedst på det af, uden at skade udstyret?

Hvis det er fed tjæreagtig olie, kan du prøve
at gnide det med et godt lag smør.
Jeg ved det lyder tåbeligt, men det opløser tjæren
skånsomt og du kan vaske efter med opvaskemiddel.

Søren Arnvig

Fra : Tigergutt1

Dato : 10-03-03 19:12

"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> skrev i melding

> [...]

> at gnide det med et godt lag smør.
> Jeg ved det lyder tåbeligt, men det opløser tjæren
> skånsomt og du kan vaske efter med opvaskemiddel.

Det samme trikset kan man bruke når man skal male eller mekke(skru bil).
Hvis man smører sine hender med LITT margarine henger ikke lorten fast på
fingrene. Det er utrolig hva margarine kan løse, og så får man so myke
hender etterpå.

Det finnes selvfølgelig spesialsepe, men den er nok ikke miljøvennlig.