Rampebiler...
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-03-03 11:42

Hvilke muligheder er der i dagens Danmark for nedstolede 10-personers
biler med rampe?

Jeg har kendskab til Chrysler Voyager Paravan (P.J. Auto).
Er der andre ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Leonard

Dato : 09-03-03 12:13

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>Hvilke muligheder er der i dagens Danmark for nedstolede 10-personers
>biler med rampe?
>
>Jeg har kendskab til Chrysler Voyager Paravan (P.J. Auto).
>Er der andre ?

Det kommer vel anpå, hvilke krav der stilles til rampen og brugen af
den.
Jeg har set ramper i de fleste 10 pers. Men de fleste er så stejle at
de kræver en hjælper, og er også betjent med håndkraft, hvilket oftest
også kræver hjælper.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-03-03 13:57

Leonard (dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid) skrev:

> Det kommer vel anpå, hvilke krav der stilles til rampen og brugen af
> den.

Ah ja, klart nok - jeg må vist være lidt mere specifik i mit spørgsmål:

Biler som kan gøre (el)kørestolsbrugere 100% selvhjulpne efterspørges

D.v.s. automatisk rampe, automatisk dør o.s.v.

Fra : Erik Reinholdt Hanse~

Dato : 10-03-03 22:58

Hej Søren!

Så vidt jeg er orienteret er der ingen særlige krav til bilens mærke eller
udformning, men kontakt Sahva og få en snak med dem for de bygger bilen
efter dit behov.

Mvh.
Bryan

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-03-03 23:47

Erik Reinholdt Hansen (brh@pc.dk) skrev:
> [...]
>
> Så vidt jeg er orienteret er der ingen særlige krav til bilens mærke
> eller udformning, men kontakt Sahva og få en snak med dem for de

Sahva bygger ikke rampebiler...

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her:

Fra : Leonard

Dato : 10-03-03 23:54

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>Sahva bygger ikke rampebiler...

Jo.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 11-03-03 00:10

> Jo.

Ahh ja ok... men ikke biler med rampe i siden
Eller?

Fra : Leonard

Dato : 11-03-03 07:19

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>Ahh ja ok... men ikke biler med rampe i siden

Jo, også det, men jeg har ikke set andre end Entervan/Paravan fra P.J.
hvor rampen er lavet så brugeren er 100% selvhjulpen.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Erik Reinholdt Hanse~

Dato : 10-03-03 23:00

I øvrigt kan jeg anbefale både Ford Transit og Fiat Ducato/Citroën Jumper.
De er alle både store og har en lav "læssehøjde"

Fra : Torben Madsen

Dato : 13-03-03 01:58

Om handicap biler.

Jeg har nu i gennem 7 år været belemret med en Fiat Ducato, 2,5 TDI. Den kan
jeg på det varmeste anbefale til transport af store partier gods, det er en
meget god vare vogn. Men til person transport er den ikke egnet.
Affjedringen er meget dårlig, alle stød og/ rystelser forplanter sig op i
kroppene. Under kørslen er støjen meget høj, selv ved lave hastighed. Som
det er nu så foregår kommunikation ved noget der ligner råben.

Er pt i gang med at søge ny bil håber på at det denne gang lykkedes at
overbevise de bevilligende myndigheder det rimelige i at man under kørslen
kan tale sammen. Glæder mig ligeledes til at få en bil som man ikke for mere
undt i ryggen af.

Kan ikke forstå at man ikke går tilbage til det gamle system med biler
totalt uden afgifter. Det eneste som har gavn af det nuværende system er
BNP.

Med venlig hilsen

Torben Madsen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-03-03 18:32

Torben Madsen (torben.madsen@mail.stofanet.dk) skrev:

> [...]
> forplanter sig op i kroppene. Under kørslen er støjen meget høj, selv
> ved lave hastighed. Som det er nu så foregår kommunikation ved noget

Udmærket beskrivelse af hvad jeg tidligere kaldte "worst case
scenario"...
Al respekt for dem, som synes at Ducato er ok, så er jeg 100% enig med
dig i din oplevelse af den som varevogn.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-05-03 11:17

> [...]
> overbevise de bevilligende myndigheder det rimelige i at man under
> kørslen kan tale sammen. Glæder mig ligeledes til at få en bil som

Hej Torben,

Er der sket mere nyt i din sag ?

Hvad viste en afprøvning at de mente var "billigst egnet" ?

Fra : Torben Madsen

Dato : 18-05-03 16:00

Hej Søren

> Er der sket mere nyt i din sag ?

Ja og hej. Pt. ligger den til udtales hos kommunens lægefaglige konsulent.
Min sagsbehandler er selv i tvivl om sagen lige nu. Jeg blev sendt til
afprøvning hos SAHVA. I det brev som var sendt til SAHVA skulle de gennem en
afprøvning finde den bil "som bedst opfylde mine behov". Årsagen er at jeg i
min ansøgning havde beskrevet en lang række ulemper som var forbundet med at
bruge min nuværende bil, en Fiat Ducato, Fx støj, dårlig affjedring, osv.
Det skal bemærkes at jeg har muskelsvind så min argumentation er 100 % reel.

SAHVA fandt at den bil jeg kunne være i med min højde og som havde en
ordentlig affjedring og et støjniveau hvor jeg var i stand til at få kontakt
med min hjælper under kørslen, så er der to muligheder Mercedes Vito eller
Chrysler. Udfaldet er blevet at SAHVA anbefaler en Vito.

Så jeg er meget spændt.

Med venlig hilsen

Torben

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-05-03 17:52

Torben Madsen [torben.madsen@mail.stofanet.dk] skrev:
> Ja og hej. Pt. ligger den til udtales hos kommunens lægefaglige
> konsulent.

Selv hej

Hmmmm ok - jeg syntes ellers at kunne erindre, at Socialminister
Henriette Kjær har indskærpte, at Kommunernes lægekonsulenter ikke skal
foretage sig andet end, at oversætte sagens læge-faglige udtryk til
lægmands-sprog...
Leonard/Lotte/Anyone - husker jeg forkert ?

> Min sagsbehandler er selv i tvivl om sagen lige nu.
> Udfaldet er blevet at SAHVA anbefaler en Vito.

Ok.
Hvad er hun egentligt i tvivl om....?
Tvivler hun på at SAHVA har anbefalet rigtigt, eller måske noget andet ?

Anbefaler SAHVA en gulvsænket Vito, eller sidelift, eller baglift,
eller....?

Fra : Torben Madsen

Dato : 18-05-03 18:29

Hej Søren

> Hvad er hun egentligt i tvivl om....?

Om det at have muskelsvind en den grad som jeg har, kan forsvares at
bevillige en bil som er noget dyre en fx en Fiat.

> Tvivler hun på at SAHVA har anbefalet rigtigt, eller måske noget andet ?

Det har jeg også spurgt til men det mener hun ikke.

> Anbefaler SAHVA en gulvsænket Vito, eller sidelift, eller baglift,
eller....?

Jeg kan med den nye lave Roltec godt være i en standart Vito. Liften er en
baglift.

Med venlig hilsen

Torben

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-05-03 18:38

> Om det at have muskelsvind en den grad som jeg har, kan forsvares at
> bevillige en bil som er noget dyre en fx en Fiat.

Ok....
Det kan vel dårligt læses på anden måde end, at hun faktisk betvivler
SAHVA's vurdering af hvad der er billigst egnet... ELLER at hun
simpelthen ligger under for noget misundelse over, at du er nødt til, at
køre en stor dyr bil...

> Det har jeg også spurgt til men det mener hun ikke.

Hmmm.... Læs ovenstående

> Jeg kan med den nye lave Roltec godt være i en standart Vito. Liften
> er en baglift.

Det skal ikke forstås sådan, at du får en ny Roltec for at Vito'en
kommer til at fungere, vel ?

Fra : Torben Madsen

Dato : 18-05-03 21:00

Hej Søren

> Det skal ikke forstås sådan, at du får en ny Roltec for at Vito'en
> kommer til at fungere, vel ?

Jeg er pt ved at få lavet en ny Roltec, fordi den jeg har nu er 7 år gammel
og trænger til udskiftning, og så kunne jeg jo lige så godt få en stol som
også var laverer en den jeg har nu.

med venlig hilsen

torben

Fra : Torben Madsen