Mangler hjælp til Forms i Access
Fra : BlackBird

Dato : 08-03-03 20:59

Hej!

Jeg mangler hjælp til at lave en Form til min flade database, eller hvis der
er nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde nogen gode og udybbende
(gerne gratise) bøger om emnet er dette også OK.

Fra min Form skal jeg kunne søger i databasen efter oplysninger.
Jeg har 6 felter hvor jeg kan indtaste oplysninger (både tal og
tekststrenge), hvorefter jeg trykker på en knappe der så sætter en søge
funktion i gang.
Mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg laver denne funktion, jeg ved at
det er en forspørgsel, men der skal vel laves noget kode, eller sådan noget,
der tager højde for at der muligvis ikke er indtastet noget i alle 6 felter,
og herefter sætter forspørgslen i gang.
Outputtet skal vises i en subform.

Jeg har været diverse bøger igennem, men der er ikke nogen der behandler
emnet med en søge knap og flere indtastnings felter på en Form, så jeg håber
der er nogen der kan hjælpe.

Pft.
René

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 10-03-03 11:15

On Sat, 8 Mar 2003 20:59:27 +0100, "BlackBird" <dav@post12.tele.dk>
wrote:

>Jeg mangler hjælp til at lave en Form til min flade database, eller hvis der
>er nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde nogen gode og udybbende
>(gerne gratise) bøger om emnet er dette også OK.

Prøv gruppen dk.edb.database.ms-access

--
MVH Nis

Fra : BlackBird

Dato : 10-03-03 11:38

Det har jeg gjort, men det virker som om de over ser midt ?, måske er det
for simpelt.

Mvh.
René

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 10-03-03 12:44

On Mon, 10 Mar 2003 11:37:37 +0100, "BlackBird" <dav@post12.tele.dk>
wrote:

>Det har jeg gjort, men det virker som om de over ser midt ?, måske er det
>for simpelt.

Den gruppe holder jeg også, og jeg kan ikke se dit spørgsmål derovre.

(ikke fordi jeg tror jeg ville have svaret på det)

--
Nis Jørgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks

Fra : Ole

Dato : 13-03-03 13:10

"BlackBird" <dav@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
noget,
> der tager højde for at der muligvis ikke er indtastet noget i alle 6

I funktionen til din søgeknap skal du gøre opbygge en SQL-tekst som du skal
sætte til postkilde i din subform:
f.eks:

dim strWhere
strWhere = ""

if me.fornavn <> "" then 'din søgeformular har et felt der hedder navn
strWhere = "PERSON.FORNAVN LIKE '*" & me.fornavn & "*'"
end if

if me.alder <> "" then
if strWhere <> "" then
strWhere = strWhere & " AND "
end if
strWhere = strWhere & "PERSON.ALDER=" & me.alder
end if

if strWhere <> "" then
strWhere = " WHERE " & strWhere
end if
subform.recourdsource = "SELECT * FROM PERSON" & strWhere

end if