Link i baren på IE?
Fra : sls

Dato : 06-03-03 19:27

Hej NG!!

Hvordan får man et link eller ikon til f.eks google oppe i baren på IE6.
Eller kan man få søgelinen fra google deroppe?

Mvh Sid

Fra : René Thingholm

Dato : 06-03-03 20:58

Gå ind på www.google.com så kan du downloade en søgelinje, der kommer frem i
Explore.....Du skal lukke explore når du har installeret søgelinjen.

Fra : Jacob

Dato : 07-03-03 17:16

sls wrote:
> Hej NG!!
>
> Hvordan får man et link eller ikon til f.eks google oppe i baren på
> IE6. Eller kan man få søgelinen fra google deroppe?
>
> Mvh Sid

Hvis du ikke vil have den Google værktøjslinie som René foreslår kan du også
gå op i Vis -> Værktøjslinjer -> Hyperlinks og så sætte et link til google i
din hyperlinks mappe. Jeg har lavet et screenshot af min værktøjslinje som
inspiration. er at finde i dk.binaer under topic "Min værktøjslinje"
news:Xns9337AB5472170nomailnoserverdk@194.255.237.194 Som du kan se har
jeg 5 links som jeg bruger hele tiden oppe i værtøjslinjen. Derudover er der
6 mapper fyldt med links.

En anden mulighed når man ikke er glad for google værktøjslinjen er at få
google som standardsøgemaskine i Internet Explorer. Dette indebærer at der i
venstre side af skærmen kommer en google søgevindue frem, når du trykker på
"Søg" knappen i værktøjslinjen. Lige nu ser det det desværre ud til at
google har gemt linket til hvordan det fungerer samt den lille fil man skal
downloade for at få det til at virke.

--
Jacob

Fra : sls

Dato : 08-03-03 13:26

Hej og tak

> news:Xns9337AB5472170nomailnoserverdk@194.255.237.194 Som du kan se har
> jeg 5 links som jeg bruger hele tiden oppe i værtøjslinjen. Derudover er
der
> 6 mapper fyldt med links.

Det er lige præsis det jeg godt kunne tænke mig. Men jeg kan ikke få det til
at fungere?
Jeg har sat hak i vis>værktøjslinier>hyperlinks, og går så i
vis>værktøjslinier>tilpas,
men der har jeg kun en knap der hedder "relaterede hyperlinks" men der er
vist ikke den man skal bruge vel?
Jeg kan ikke få det der ikon, Hyperlinks, som du har på den linie frem?
Jeg har nogle links i hyperlinks, som jeg gerne vil bruge, til f.eks en
hjemmeside, og edbpriser.dk

Roder jeg det forkerte sted?

Mvh Sid

Fra : Jacob

Dato : 10-03-03 20:21

sls wrote:
> [...]
> frem?
> Jeg har nogle links i hyperlinks, som jeg gerne vil bruge, til f.eks

Hej sls undskyld¨jeg svarer så sent, men jeg var væk fra computeren i
weekenden. Nuvel jeg tror jeg ved hvad du skal gøre, min beskrivelse til
oprettelse af foretrukne oppe i værktøjslinjen skulle nok have været lidt
mere uddybende.

1. Opret en mappe i Foretrukne der hedder Hyperlinks (medmindre den allerede
er oprettet)
2. Føj nu de links du bruger allermest til Hyperlinks mappen .
3. Aktiver "vis hyperlinks" under Vis -> værktøjslinje
4. Fjern hakket fra lås Værktøjslinjer, nu kan hyperlinks mappen flyttes
op til værktøjslinjen. (gør det)
5. Når du er færdig er det en god ide at låse linjen igen

Tips:
1. Det kan være en god ide at få et ikon til de links man opretter i
hyperlinks. Jeg har gjort det på den måde at jeg har oprettet en ikon mappe
under min dokument mappe. Ikonerne var både nogle der hørte til nogle
hjemmesider, samt nogle jeg har downloadet på nettet. Når man højreklikker
på et ikon inde i Internet Explorer er det muligt at angive en placering til
en ikon (her skal naturligvis henvise til de ikoner du har lagt i den mappe
du har oprettet)

2. Når man har oprettet mapper i hyperlinks mappen bliver alle genveje i
disse mapper sorteret alfabetisk, også selvom man ikke ønsker dette.
Ligeledes vil der ske det, at når man trykker på en genvej i en mappe under
hyperlinks vil siden altid vil åbne den første internetside man har åben og
overskrive indholdet på denne. Eneste løsning jeg har fundet er at lade
være med at oprette mapper i hyperlinks mappen. Jeg har selv fjernet
mapperne fra hyperlinks igen, eneste grund til at jeg oprettede mapperne var
at jeg lige har fået en ny skærm, så jeg tænkte at jeg ville udfylde den
tomme plads i værktøjslinjen. I øvrigt er det ikke hurtigere at få fat i
genveje der ligger i undermapper på Hyperlinks-værktøjslinjen så det ville
jeg glemme alt om det. Opret en Hyperlinks mappe med de mest brugte genveje
og opret andre mapper til alle dine andre genveje.

3. Når man går ind i Vis ->Værktøjslinjer -> Tilpas kan man fjerne et par
af de knapper i værktøjslinjen man næsten aldrig bruger (fx messenger, fuld
skærm og medier) så er der mere plads til de genveje man selv opretter i
værktøjslinjen

--
Jacob

Fra : sls

Dato : 12-03-03 19:15

Hej Jacob

Og 1000 tak for hjælpen...

> Hej sls undskyld¨jeg svarer så sent, men jeg var væk fra computeren i
> weekenden.

Ja, den skal jo også have en pause en gang i mellem

> 4. Fjern hakket fra lås Værktøjslinjer, nu kan hyperlinks mappen flyttes

Ja, det var her jeg var gået i stå, jeg havde ikke lige set at man skulle
trække ned
i barren, så han kunne se mappen med hyperlinks deroppe.
Men det funker nu

> 1. Det kan være en god ide at få et ikon til de links man opretter i
> hyperlinks. Jeg har gjort det på den måde at jeg har oprettet en ikon
mappe
> under min dokument mappe.

Ja, det lyder som en rigtig god ide, som jeg også vil bruge....

> Opret en Hyperlinks mappe med de mest brugte genveje
> og opret andre mapper til alle dine andre genveje.

Ja, men der er heller ikke så mange genveje jeg bruger rigtig tit, kun 3-4
stykker og dem er der plads til

Tak for hjælpen...( så er jeg opppe på 1001)

Mvh Sid