[Outlook 2000] Automatisk konvertering til~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-03-03 15:46

[Argh! - først postet under Outlook 2002, beklager. Det drejer sig
om Outlook 2000 mod en Exchange-server (5.5)]

Hej gruppe. Kan man få Outlook til at konvertere en html-mail til
tekst når man vil besvare den? Det må være muligt at vælge om der
skal konverteres eller ej. Jeg forestiller mig at man kan skrive
noget i VBA, men er lidt på bar bund i forhold til hvor jeg skal
begynde.

Den elegante løsning er hvis det kan integreres i programmet, sådan
at jeg fx bliver spurgt når man klikker "besvar" om der skal
konverteres. Konverteringen kan ikke foregå efter der er klikket
svar - for så vil Outlook-Quotefix [1] ikke fungere.

Mindre elegant, men stadig fuldt brugbart, er en løsning hvor man
kan klikke på en knap for at besvare i ren tekst.

I øjeblikket tager et svar på et html-indlæg tre trin:
1) vælg Rediger -> Rediger meddelelse
2) vælg Formater -> Almindelig tekst
3) vælg "Besvar"

(og så skal jeg efterfølgende tage stilling til om jeg vil gemme
den originale meddelelse).

Har I nogen forslag?

NB: Hvis nogen skulle være i tvivl om hvorfor jeg hellere vil svare
i ren tekst, så er det fordi jeg foretrækker at læse og skrive
"usenetstyle" - sådan som det fx er beskrevet på den side der
henvises til i min signatur.

Noter:
======
[1] <http://home.in.tum.de/~jain/software/outlook-quotefix/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pre

Dato : 04-03-03 12:33

Ikke forstået!
I min Outlook, såvel som i OE er det en naturlig sag at et "reply" kan
skrives/sendes i format efter ønske. Vælger man at besvare en HTML-mail i
alm. tekst, så omstilles den udgående mail til tekst, med den originale
tekst citeret som tekst, med prefix som indstillet. Den originale mail er
forlængst gemt i det originale format. (Det er muligt at frakoble alle
advarsels-meldinger).
pre
mailto:perian&#64postkasse.net

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-03-03 13:44

pre skrev:

> [...]
> at besvare en HTML-mail i alm. tekst, så omstilles den
> udgående mail til tekst, med den originale tekst citeret som

Ja - men det gøres med Outlooks egen citeringsteknik (signatur og
cursor placeres øverst). Pointen er at jeg gerne vil have Outlook-
Quotefix til at stå for citeringen.

I forhold til at besvare tekst-mails uden Quotefix'et er det lidt
lettere at tilrette svaret manuelt når originalmailen er i HTML.
Det skyldes at ombrydningen håndteres korrekt af Outlook ved
konvertering fra HTML til ren tekst, mens ombrydningen af et ren
tekst-indlæg resulterer i knækkede linjer (som følgende eksempel:

--
Jens Gyldenkærne Clausen