Hvilket styresystem?
Fra : Bent Aage Larsen

Dato : 26-02-03 13:44

Med Windows XP som styresystem bliver højden på et fuldt skærmbillede 760
pixels i modsætning til tidligere styresystemer, som giver plads til 768
pixels. Hvordan kan jeg finde, hvilket styresystem, der er installeret, så
jeg kan tage hensyn til det.
Hilsen
Bent

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 26-02-03 14:02

Prøv lige at udspecificere nærmere, hvad du egentlig mener - for en skærm
med 640x480 har ikke 760 pixels på nogen af leddene...

Forskellen mellem de 760 og 768 lyder mere som om at du er stødt ind i et
problem med den nye brugerflade. Har du prøvet at køre med klassisk
brugerflade på Windows XP, og så se, om det er det samme? I så fald skal du
jo ikke spørge efter operativsystem men om brugerflade.

Men ellers er der en funktion i Windows API'en til formålet, den hedder
vistnok winver eller getwindowsversion. Prøv at søg i Win32 SDK hjælpen
efter windows og version.

Lars.

--
Freelance programmør
Dybdahl Engineering: http://dybdahl.dk/

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 26-02-03 14:14

"Bent Aage Larsen" <b.aa.larsen@WebSpeed.dk> wrote in message
> [...]
> pixels. Hvordan kan jeg finde, hvilket styresystem, der er installeret, så

Ellers checker du vel bare højden på dit program?

MVH
Thomas