Kør som anden bruger
Fra : Frank N

Dato : 18-02-03 14:30

Hejsa,

I forbindelse med, at jeg skal lave et system i Delphi 6 til Windows 2000,
som automatisk laver nogle opdateringer, har jeg brug for at eksekvere et
program som adminitrator. Problemet er at programmet skal køre på klienter
hvor brugerne har meget begrænsede rettigheder.

Er der nogen der kan sige mig hvordan jeg, vha. delphi, kører et program som
en anden bruger?

Mvh Frank

Fra : Harald

Dato : 18-02-03 18:14

"Frank N" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor brugerne har meget begrænsede rettigheder.
>
> Er der nogen der kan sige mig hvordan jeg, vha. delphi, kører et program

Nu ved jeg ikke så meget om lige det, men jeg mener at det er i windows man
styrer det. F.eks. du højre klikker på en exe fil og vælger "Kør som" og her
kan du så angive hvilken bruger programmet skal kørers som.

Mvh
HK

Fra : Claus Christiansen

Dato : 18-02-03 21:27

"Frank N" <ask@me.dk> wrote in

> [...]
> rettigheder.
>
> Er der nogen der kan sige mig hvordan jeg, vha. delphi, kører et

Uden at jeg ved noget om det - mon ikke metoderne:

CreateProcessAsUser(...)
LogonUser(...)

vil bringe det et stykke af vejen...

/Claus