Parser program
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 17-02-03 19:03

Hej Alle

Jeg er ved at outputte mine resultater fra mit parse program. Programmet
laver statestik over spillet "Medal of Honor". Out puttet er i HTML format
og der har jeg en line der ser således ud:

td7:='<td witdh="188"><!-- Kill value-->kill1</td>';

Kill1 er en variabel af typen LongInt. Problemet er at man ikke bare kan
komme en tal variabel ind i en tekst streng. Så jeg spurgte her i gruppen
hvordan man gør det. Jeg fik at vide at jeg skulle skrive tallet kill1 på
følgende måde:

td1:='<td witdh="188"><!-- Kill value-->' + IntToStr(kill1) + '</td>';

eller

td1:= '<td witdh="188"><!-- Kill value-->' + inttostr(kill1) + '</td>';

Det virker simpelthen ikke. Delphi siger at IntToStr er en ukendt variabel,
hvis jeg så erklære IntToStr som en string variabel så får jeg at vide at
der er en "Missing operator or semicolon". Erklære jeg IntToStr, som LongInt
så får jeg de samme at vide "Missing operator or semicolon". Og begge gange
står markøren på den første plads i parentesen lige før k i kill1.

Øh jeg aner simpelthen ikke hvad der er galt, nogen forslag???

Hilsen
Torben

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 17-02-03 19:36

"Torben Jørgensen" <cbc@edb.dk> wrote in message
> [...]

> eller
>
> td1:= '<td witdh="188"><!-- Kill value-->' + inttostr(kill1) +

Her står vist det samme på begge linier?

Nå, men i delphi placerer du cursoren på inttostr, trykker F1 og så ser
du i hjælpen, at inttostr er en funktion i et eller andet unit, som du
så skal tilføje til din liste over units i "uses".

hilsen
Uffe

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 17-02-03 22:17

Hej Uffe

Kan du komme med et eksempel?

Fra : René Allan Larsen

Dato : 17-02-03 23:23

In article <b2r812$2bgq$1@news.cybercity.dk>, Torben Jørgensen wrote:

> [...]
> står markøren på den første plads i parentesen lige før k i kill1.
>
> Øh jeg aner simpelthen ikke hvad der er galt, nogen forslag???

Har du set i hjælpen efter "IntToStr"? Der står at "IntToStr" findes i unit'en
"SysUtils", så tilføj denne unit til din "uses".

MVH, René