Mulighed for at "overtage" canvas?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 16-02-03 20:48

Hej

I forbindelse med konverteringen af et program til flere sprog tænkte jeg,
uden erfarring inden for området, om det er muligt at overtage en form for
overordnet canvas? Forstået på den måde at alt den tekst der skrives "på"
mit program jo skal igennem et canvas objekt på et eller andet tidspunkt.
Hvis jeg nu kunne overtage denne TextOut(or whatever) og erstattet teksten
med det nye sprog) så var jeg jo godt på vej(det samme skal naturligvis
gøres ved TextWidth osv)...

Men det hele ender i hvorvidt det er muligt at override _alle_
canvas-objekter "i et snuptag" eller om jeg skal ind og tilpasse alle
komponenter?

MVH
Den forhåbningsfulde Thomas

Fra : David Konrad

Dato : 16-02-03 21:02

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med det nye sprog) så var jeg jo godt på vej(det samme skal naturligvis

"Canvas" er blot Delphi's (smarte) måde at præsentere en Device Context, DC,
på. Du kan få fat på andre vinduers DC ved hjælp af API-kaldet GetDC. Det er
også den måde, man typisk overskriver windows-kontrollers default udseende
med.

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 17-02-03 08:49

"David Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message

> [...]
er
> også den måde, man typisk overskriver windows-kontrollers default udseende

Ahhh, ok. Vil det sige at førnævnte ide måske er mulig i praksis?

MVH
Thomas

Fra : David Konrad

Dato : 23-02-03 20:53

> [...]
Det
> er
> >

> Ahhh, ok. Vil det sige at førnævnte ide måske er mulig i praksis?

Det kommer an på hvad for et program det er vi taler om. Det er f.eks ikke
muligt, i forhold til activex-komponenter. Men jeg synes helt generelt ideen
lyder ualmindelig gnidret og besværlig, i forhold til bare at gøre dit
program multilingualt.