Klipbord
Fra : Henning Madsen

Dato : 16-02-03 00:30

I et ordbogsprogram har jeg set følgende
fra et tilfældigt program kopierede man et ord til klipbordet og
straks var dette ord indlæst i ordbogsprogrammet.
Dette syntes jeg var smart, kan noget lignende laves med Delphi ??

Alså lade Delphi programmet indlæse et ord fra klipbordet til
f.eks. et Edit feldt,
hvordan kan dette gøres. ???
Forslag og ideer modtages meget gerne.

Er der en som har, eller hved hvor en Engelsk til Dansk fil i ren tekst kan
findes ??

På forhånd tak for et eventuelt svar.
--
----
Med venlig hilsen

Fra : Aezay

Dato : 16-02-03 08:37

> Alså lade Delphi programmet indlæse et ord fra klipbordet til
> f.eks. et Edit feldt,
> hvordan kan dette gøres. ???
> Forslag og ideer modtages meget gerne.

Med Delphi fulgte der sikkert Win32 SDK Help files med, ikke?
Prøv at læse om functionen "SetClipboardViewer". Ellers kan du søge på MSDN.

Anders Jakobsen

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 17-02-03 09:13

"Henning Madsen" <henning.k.madsen@teliamail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]
> Alså lade Delphi programmet indlæse et ord
> fra klipbordet til f.eks. et Edit feldt,
> hvordan kan dette gøres. ???
[klip]

TCustomEdit.PasteFromClipboard?

Sakset fra Delphi hjælpe-fil:

"Pastes the contents of the Clipboard into edit control, replacing the
current selection.

procedure PasteFromClipboard;

Description

Use PasteFromClipboard to replace the selected text with the contents of
the Clipboard, or, if no text is selected, to insert the contents of the
Clipboard at the cursor. If the Clipboard is empty, or if it does not
contain anything in CF_TEXT format, PasteFromClipboard does nothing.

Note: Calling PasteFromClipboard does the same thing as sending the edit
control a WM_PASTE message."

--
M.v.h.
Olav

Fra : Ravn

Dato : 21-02-03 17:08

> Alså lade Delphi programmet indlæse et ord fra klipbordet til
> f.eks. et Edit feldt,
> hvordan kan dette gøres. ???
> Forslag og ideer modtages meget gerne.

Kan du bruge dette:

Uses Clipbrd
procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject); // OnTimer
begin if Clipboard.HasFormat(CF_TEXT) then
Edit1.Text:= Clipboard.AsText;
end;

Fra : Ravn

Dato : 22-02-03 00:34