skrivning i fil
Fra : Calle.

Dato : 31-01-03 06:35

hvordan laver man følgende i Delphi (taget fra turbo pascal)

assign(fil,filnavn);
reset(fil);
seek(fil,tegnnr);
write(fil,nyttegn);
close(fil);

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 31-01-03 08:18

Calle. wrote:
> hvordan laver man følgende i Delphi (taget fra turbo pascal)

Assignfile(fil,filnavn);
reset(fil);
seek(fil,tegnnr);
write(fil,nyttegn);
closefile(fil);

Hilsen,

Lars.

--
Freelance programmør
Dybdahl Engineering: http://dybdahl.dk/

Fra : Calle.

Dato : 31-01-03 13:28

Lars B. Dybdahl wrote:

> Assignfile(fil,filnavn);
> reset(fil);
> seek(fil,tegnnr);
> write(fil,nyttegn);
> closefile(fil);

det troede jeg også, men så melder den fejl på write linien!
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Calle.

Dato : 31-01-03 15:55

Calle. wrote:

> det troede jeg også, men så melder den fejl på write linien!
har fået det til at køre, det var mig der havde lavet en bummert.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Calle.

Dato : 31-01-03 16:29

Lars B. Dybdahl wrote:

> Assignfile(fil,filnavn);
> reset(fil);
> seek(fil,tegnnr);
> write(fil,nyttegn);
> closefile(fil);

hvorfor virker det ikke med write(fil,chr(65))
hvad gør man istedet
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 31-01-03 17:02

Calle. wrote:
> hvorfor virker det ikke med write(fil,chr(65))
> hvad gør man istedet

Det gør det også. Du skal dog erklære fil således:

var fil:TextFile;

Hilsen,

Lars.

Fra : Calle.

Dato : 31-01-03 22:20

Lars B. Dybdahl wrote:

> Det gør det også. Du skal dog erklære fil således:
>
> var fil:TextFile;

det kan jeg desværre ikke, da jeg skal bruge seek funktionen, og den vil
ikke så
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Claus Christiansen

Dato : 31-01-03 17:03

"Calle." <Calle@jyde.dk> wrote in

> hvorfor virker det ikke med write(fil,chr(65))
> hvad gør man istedet

Write i forbindelse med filer kræver at anden parameter er en variabel og
Chr er en funktion og kan derfor ikke i den forbindelse bruges...

var
ch: char;
begin
ch := system.chr(65);
write(fil, ch);

/Claus
--
Claus Christiansen, <mailto:NOSPAM@unipeople.dk>, leave the adr. as it is
personal: <http://unipeople.dk/~cch>; pythia: <http://www.pythia.dk>

Fra : Claus Christiansen

Dato : 01-02-03 00:55

Claus Christiansen <NOSPAM@unipeople.dk> wrote in

> "Calle." <Calle@jyde.dk> wrote in

<klip> ...
> ch := system.chr(65);
> write(fil, ch);

Bare for der ikke er en eller anden der kommer mig i forkøbet, så er
system. ikke nødvendigt for at bruge chr :)

Claus