Out of memory
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 28-01-03 09:09

Hej

Jeg har lavet et program I D5 Ent. som benytter TIBQuery comp.
Jeg tilslutter mig en Firebird / Interbase DB og skal så have lavet en del
korrektion af dataene.

Undervejs i denne korrektion får jeg "Out of memory".

Jeg løber igennem ca. 200.000 poster i en tabel, for 2 måneder.
Som det første bliver der oprettet / opdateret ca. 160.000 poster.
Efterfølgende bliver der gennemløbet den ene måned af de to udvalgte.
Ved skift bliver der igen opdateret ca. 160.000 igen.
Også bliver måned 2 gennemløbet.

Til sidst opdateres igen ca. 160.000 poster.

Jeg havde til at starte med det hele i en stor transaktion, men delte den så
op i flere for at se, om det var problemet.
Det gav samme resultat.

Godt igennem opdateringen af de 160.000 poster (anden gang) får jeg fejlen.

Nogen der ved hvorfor ?

Micahel

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 28-01-03 18:02

TIBQuery er et dårligt valg. Du bør benytte TIBDataset i stedet - den er
ekstremt meget hurtigere og vil højst sandsynligt ikke give dig et out of
memory. TIBQuery er udelukkende med for at gøre det nemt at lave
programmer, der bruger TQuery, om til Interbase Express. TIBDataset er den
"rigtige" at bruge.

Lars.

--
Freelance programmør