Hvordan kvæles pop-up-vinduer?
Fra : Jacob K.

Dato : 13-03-01 02:03

Hej NG.

Jeg HADER pop-up-vinduer og vil meget gerne være fri for dem. Hvad kan man
gøre når man som jeg bruger IE 5.0?
Skal der mon downloades et lille program?

Hilsen Jacob.

Fra : Jesper Harder

Dato : 13-03-01 02:25

"Jacob K." <jacob9001@hotmail.com> writes:

> Jeg HADER pop-up-vinduer og vil meget gerne være fri for dem. Hvad kan
> man gøre når man som jeg bruger IE 5.0?

Det burde være strafbart at lave popups -- det er en forbrydelse mod
menneskeheden.

Du kan slippe for dem ved at slå Javascript fra. Vælg:

Tools -> Internet Options -> Security -> Custom Level

og sæt kryds ved Disable under punktet active scripting.

Javascript bruges også til andet end popups, men det meste er bare pjank
som man sagtens kan leve uden.

> Skal der mon downloades et lille program?

Webwasher kan fjerne popups. Som en bonus kan den også fjerne
bannerreklamer, <http://www.webwasher.com>

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 13-03-01 08:45

"Jesper Harder" <harder@myrealbox.com> wrote in message

> Det burde være strafbart at lave popups -- det er en forbrydelse mod
> menneskeheden.

Når du finder adressen på ham som fik idéen "Vi skal ha' mulighed for at
åbne et lille sjovt vindue, og at en ny browser bliver åbnet når man lukker
sin browser", så har jeg en kølle, som jeg gerne tager med.. *GGGGG*

Fra : Jesper Harder

Dato : 13-03-01 16:38

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> writes:

> [...]
> at åbne et lille sjovt vindue, og at en ny browser bliver åbnet når
> man lukker sin browser", så har jeg en kølle, som jeg gerne tager

Fyren hedder Brendan Eich <http://people.netscape.com/brendan/>. Husk at
tage køllen med næste gang du skal til Californien.

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 14-03-01 12:08

Hvis manden har OPFUNDET JavaScript, nægter jeg at tro at han laver en
homepage, hvor det ikke virker..
Dette er det FØRSTE man ser, når man loader den siden du skrev (Det ska vist
ikke vises påskærmen,vel?? *GG*):
function SwapBack() { document.knob.src = Image1.src; return true; }

Fra : Jacob K.

Dato : 14-03-01 15:24

Tak for svaret.

> Det burde være strafbart at lave popups -- det er en forbrydelse mod
> menneskeheden.

Det er lige præcis det det er...

> Du kan slippe for dem ved at slå Javascript fra. Vælg:
> Tools -> Internet Options -> Security -> Custom Level
> og sæt kryds ved Disable under punktet active scripting.

Eftersom dette hører til "sikkerhedsindstillingerne" i IE, er der så ikke
andre konsekvenser ved at fravælge Aktiv Scripting?

> Javascript bruges også til andet end popups, men det meste er bare
> pjank
> som man sagtens kan leve uden.

Er der ikke noget med at Java primært bruges til at lave ting der bevæger
sig? Eller er det også sådan noget som "selvudløsende" menuer, som man
f.eks. har det på www.dr.dk. ? (Og som jeg hader...)

> Webwasher kan fjerne popups. Som en bonus kan den også fjerne
> bannerreklamer, <http://www.webwasher.com>

Er det freeware?

Hilsen Jacob.

Fra : Jesper Harder

Dato : 14-03-01 15:47

> Eftersom dette hører til "sikkerhedsindstillingerne" i IE, er der så
> ikke andre konsekvenser ved at fravælge Aktiv Scripting?

Jo, du forbedrer sikkerheden. Javascript har haft mange sikkerhedshuller
-- det anbefales at slå det fra, hvis man er sikkerhedsbevidst.

Se evt. <http://www.w3.org/Security/Faq/wwwsf7.html>

> Er det freeware?

Hvis man bruger det privat, er det freeware.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-03-01 15:59

<wkbsr4mmq0.fsf@try.harder.Invalid>:

>Jo, du forbedrer sikkerheden. Javascript har haft mange sikkerhedshuller
>-- det anbefales at slå det fra, hvis man er sikkerhedsbevidst.

det forstår jeg ikke ... er det ikke omvendt ? Altså, at "det anbefales, at
man er sikkerhedsbevidst - hvis man ikke er det, anbefales det at slå
scripting fra"

?

Jesper
--
Danmark som netværkssamfund - hvor er vi nu ?
- Interviewer i HardDisken på P1

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Jesper Harder

Dato : 14-03-01 19:46

usenet@stocholm.dk (Jesper Stocholm) writes:

> det forstår jeg ikke ... er det ikke omvendt ? Altså, at "det
> anbefales, at man er sikkerhedsbevidst - hvis man ikke er det,
> anbefales det at slå scripting fra"

Nej. Der er fundet masser af sikkerhedshuller i Javascript, derfor er
det sikrest at slå det fra.

Kig på <http://www.w3.org/Security/Faq/wwwsf7.html>. Efter at have
gennemgået en mængde huller i Javascript, konkluderer de:

JavaScript contains security holes. Many of them have been caught,
but new ones are appearing at a steady rate. Undoubtedly there are
still bugs lurking. People who worry about the disclosure of personal
information are encouraged to turn JavaScript off completely.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-03-01 04:27

Tue, 13 Mar 2001 02:03:05 +0100, skrev "Jacob K."
<jacob9001@hotmail.com>:

>Skal der mon downloades et lille program?

Man kan slå javascript fra, men så er der jo så meget andet der ikke
dur.

Eller også bruge et program af en eller anden slags og dem findes der
ca. ½ million af (kun lettere overdrevet).

Søg på pop-up killer i en søgemaskine f.eks.

<http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=pop%2dup+killer>

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 13-03-01 09:39

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Man kan slå javascript fra, men så er der jo så meget andet der ikke
> dur.

Der burde være en option der netop slog pop-up, on-open og on-close vinduer
fra... Og intet andet...

Hvis nu samtlige brugere af IE skrev til MicroSoft, var der måske 1%
sandynlighed for at de ville indbygge det...

På den anden side.. Microsoft gør jo alt det som man ikke ønsker de skal
gøre, så man skulle måske hellere bede dem om at gøre mulighederne for
pop-up vinduer endnu bedre, og at man ikke kan lukke dem.. SÅ kunne det være
at man aldrig så dem mere.. *LOL*

Fra : Madsen

Dato : 14-03-01 01:12

"Jacob K." <jacob9001@hotmail.com> skrev:

> Jeg HADER pop-up-vinduer og vil meget gerne være fri for dem. Hvad kan man
> gøre når man som jeg bruger IE 5.0?
> Skal der mon downloades et lille program?

Den bedste jeg hidtil har prøvet er Webwasher:
<http://www.webwasher.com/en/products/wwash/download.htm>

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : ArJo

Dato : 14-03-01 06:57

I nyhedsgruppen "dk.edb.internet.software.browser" skrev "Madsen" :

> [...]
[snip_snap]

Min favorit er uden tvivl POW. Genial lille proggie
http://www.analogx.com/contents/download/network/pow.htm

Programmet er freeware btw
ArJo

[Email-X-Protected]