Dropdown menu søges
Fra : Martin San.

Dato : 01-03-03 15:49

Hejsa.

Jeg mangler en dropdown menu i stil med den "dropdown og folde-ud menu" der
findes på www.dwb.dk
Og den skal gerne virke i både IE og NN (nyeste versioner som minimum).

Nogen der har et tip til hvor jeg kan finde sådan noget gratis?

--
MVH Martin San.
Har opdaget at vi var 2 personer som brugte samme signatur (Martin S.), og

Fra : worldonline

Dato : 01-03-03 16:21

Hejsa

Den menu de bruger på www.dwb.dk er til download på

http://www.milonic.co.uk/menu/

Den virker både i IE og netscape på PC og Macintosh

mvh.
sascha

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-03-03 17:35

worldonline wrote:

> Den menu de bruger på www.dwb.dk er til download på
>
> http://www.milonic.co.uk/menu/
>
> Den virker både i IE og netscape på PC og Macintosh

Den på dwb.dk virker absolut ikke i Mozilla, men det kan selvfølgelig
også være implementeringen, der stinker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : worldonline

Dato : 01-03-03 19:04

hej

De har selv klippet i den :)

Virker i 4.7 netscape - gjorde da jeg testede den. :).

sascha

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-03-03 19:47

"worldonline" <sascha@mir.dk> skrev :

>Virker i 4.7 netscape - gjorde da jeg testede den. :).

Den browser er da forhåbentlig snart død, den virker ikke i de
nye Netscapeversioner.

Siden lukker, når man klikker på et menupunkt.

Fra : Martin San.

Dato : 02-03-03 19:36

"worldonline" <sascha@mir.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Den menu de bruger på www.dwb.dk er til download på
> http://www.milonic.co.uk/menu/
> Den virker både i IE og netscape på PC og Macintosh

Hejsa!
Den ser faktisk helt fin ud, men er der nogen der ved om sådan en menu kan
åbne ned over en ny frame?

MVH Martin

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-03-03 21:18

Martin San.
skrev i news:b3tium$1orsjb$1@ID-171772.news.dfncis.de
> "worldonline" <sascha@mir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hejsa!
> Den ser faktisk helt fin ud, men er der nogen der ved om sådan en
> menu kan åbne ned over en ny frame?

Det er et godt spørgsmål, og måske burde "man" bare vide det, jeg har
slåsset en del med det. I nyeste version af IE kan en dropdownmenu rulle
ned over eks. en iframe, men ældre browsere understøtter det åbenbart
ikke, og ingen dropdownmenuer kan selv klare det. Alternativt gir man
dropdownmenuen så meget plads den har brug for indenfor sin egen ramme,
eller lader "rullegardinet" åbne i den anden ramme. Så langt er jeg nået
i min afsøgning af mulighederne, det skal dertil siges at jeg er ren
amatør, der er andre der er egentlig kompetente til at svare, men nu kom
jeg lige forbi

--
Mvh - Arne Lorenzen - FZS 600

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-03-03 21:35

"Martin San." <feedback56@hotmail.com> skrev :

>Den ser faktisk helt fin ud,

Nej, den er ej, som nævnt er der flere browsere den ikke virker
i.

<http://www.milonic.co.uk/menu/frames/>

Fra : Martin San.

Dato : 03-03-03 10:55

> Nej, den er ej, som nævnt er der flere browsere den ikke virker
> i.

Ehm, hvilken side virker ikke korrekt? Jeg omtalte milonic.co.uk.
Jeg har testet http://www.milonic.co.uk/menu/ i IE6, NN7, NN4.08, Opera
6.05 og Mozilla 1.0 under WinXp og alle disse viser siden korrekt med
dropdown-menu.

> <http://www.milonic.co.uk/menu/frames/>

Ja, det fandt jeg også efterfølgende, men tak alligevel

MVH Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-03-03 16:45

"Martin San." <feedback56@hotmail.com> skrev :

>Ehm, hvilken side virker ikke korrekt?

Det var den, der bliver brugt på www.dwb.dk.

Om det er flash eller noget andet, der er skyld i problemet ved
jeg ikke.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-03-03 17:50

Martin San.
skrev i news:b3qh9h$1pactj$1@ID-171772.news.dfncis.de
> [...]
> minimum).
>
> Nogen der har et tip til hvor jeg kan finde sådan noget gratis?

http://www.brothercake.com/dropdown/
som er nem at gå til, med flest config.muligheder, ikke så hurtig

http://javascript.cooldev.com/scripts/coolmenu/
der er den hurtigste jeg har prøvet, dog lidt mere bøvlet at sætte op

--
Mvh - Arne Lorenzen - FZS 600
MC Touring West Senior 98 (www.senior98.dk)