Post nummer tabel i MySql format
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 28-02-03 12:39

Hej

Er der nogle der har eller ved hvor man kan skaffe en opdateret post nummer
tabel i MySql format ?

Eller ved hvordan man gør !

--
Hilsen AHJ

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-03 13:05

"Anders Holm Jensen" <dwoor@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogle der har eller ved hvor man kan skaffe en opdateret post
nummer
> tabel i MySql format ?

husk at en sådan tabel skal opdateres et par gange om året.

På Postdanmarks website kan du hente et Excel regneark indeholdende alle
posthuse og postnumre i Danmark.

Jeg hentede Excel filen og fjernede alt det jeg ikke skulle bruge.

Derefter eksporterede jeg resten til en semikolonsepareret fil.

Denne semikolonseparerede fil åbnede jeg i Word hvor jeg erstattede alle
linjeskift med semikolon.

På den måde fik jeg alle postnumre efterfulgt semikolon efterfulgt af bynavn
efterfulgt af semikolon osv. i én lang linje. Denne linje gemte jeg i en
tekstfil.

Tekstfilen hentede jeg ind i notepad hvor jeg stillede den op som et array
og skrev lidt kode til at putte den i en tabel.

Simpelt ;) men lidt bøvlet!

Claus

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 28-02-03 13:57

Det prøver jeg sgu !

Tak for hjælpen !

Hilsen AHJ

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 28-02-03 14:06

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> wrote:

> På Postdanmarks website kan du hente et Excel regneark indeholdende alle
> posthuse og postnumre i Danmark.

Nu går jeg ud fra, at Excel-filer er binære - men Post Danmarks
postnummeroversigt (http://www.postdanmark.dk/postnumre/postnr.xls) er rent
faktisk en ganske almindelig tab-adskilt fil, der kan åbnes i enhver
teksteditor.

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/