Kun ses i frameset
Fra : Jakob

Dato : 27-02-03 15:15

Hej. Jeg vil gerne vide, om man med et script kan forhindre, at man kan se
elementer, der ellers er en frame i et frameset, i at blive vist alene?

Jakob

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-02-03 16:36

"Jakob" <no@address.shown> writes:

> Hej. Jeg vil gerne vide, om man med et script kan forhindre, at man kan se
> elementer, der ellers er en frame i et frameset, i at blive vist alene?

Det kan man godt. Det virker selvfølgelig kun hvis Javascript er slået
til.

Det nemmeste er at sende folk videre til en generel frameside. Det
er lidt mere indviklet hvis den også skal vise side man startede på
i en af framesene.

Her er den simple løsning. Placer den så tidligt i dokumentet som muligt:
<script type="text/javascript">
if (window == window.top) // er ikke i en frame
document.location.replace("frameset.html");
</script>

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Jakob

Dato : 28-02-03 10:32

Tak skal du have. Det virker bare

Jakob