VBA Luk problem i Word 2000
Fra : Tue Hellstern

Dato : 27-02-03 15:03

Hej alle,

Jeg har et problem med at printe og derefter lukke Word 2000 fra VBA, det
går fint med at få den til at printe, men når jeg så vil lukke hele Word
kommer der en besked om at Word er ved at udskrive. Jeg har også lavet en
test på Word XP, men her er beskeden anderledes og den forsvinder af sig
selv.
Det er følgende kode jeg bruger:
Options.PrintBackground = True

ActiveDocument.PrintOut

Application.Quit

Jeg håber der er nogen der har et forslag til en løsning

Hilsen
Tue

Fra : Mads

Dato : 27-02-03 16:04

"Tue Hellstern" <info@f1-support.dk> wrote in message
> [...]
> test på Word XP, men her er beskeden anderledes og den forsvinder af sig

Ved at sætte PrintInBackground=True siger du at VBA makroen skal fortsætte
med næste linie så snart print er gået igang.
PrintInBackground=False vil sikre at VBA ikke fortsætter før printningen er
færdig.

> ActiveDocument.PrintOut
>
> Application.Quit
>
> Jeg håber der er nogen der har et forslag til en løsning

Jeg ved ikke hvorfor der er en anden besked på WordXP, men det kan skyldes
en anden måde at håndtere igangværende print når man lukker Word.

Mvh Mads

Fra : Tue Hellstern

Dato : 27-02-03 16:40

Hej Mads,
> [...]
> med næste linie så snart print er gået igang.
> PrintInBackground=False vil sikre at VBA ikke fortsætter før printningen
Det var lige det der skulle til, mange tak
Tue