Skærme
Fijala 3554
Plasma skærm - hvad skal man vide og gå ef~
Fra : Simon

Dato : 27-02-03 14:59

Jeg vil gerne have mig et plasma TV i min stue - og inden der straks er
en ivrig ng-læser der henviser mig til dk.teknik.tv+video - så læs lidt videre

Jeg har set at der findes plasma-skærme fra f.eks. LG som er lavet til
edb-brug. Se f.eks.:
http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=4649

Jeg er totalt newbee hvad angår plasma. Jeg ved godt, at der ikke er
tv-tuner og højttalere i disse skærme - men man kan jo tilslutte en video
som har tuner, og tage tv-signalerne gennem denne - og tilslutte eksterne
højttalere.

Men er der nogen der kan berette lidt om billedkvaliteten? Er den f.eks.
lige så god som hvis man køber et decideret plasma tv (som har tv-tuner)?

Jeg skal ikke bruge skærmen til computeren overhovedet, og kunne lige så
godt købe et decideret plasma TV - men disse ser generelt ud til at være en
del dyrere?

Og er der nogen der har generelle erfainger med sådan en plasma-ting??
Hvad skal man kigge efter osv. osv. Har set at der er noget med "brightness"-
og "contrast"- tal... Men hvad betyder disse i praksis??

Og er der endelig nogen der kender et website hvor man kan læse mere
om plasma-skærme - og gerne også anmeldelser?

/Simon

Fra : Simon

Dato : 27-02-03 15:09

"Simon" <me@cpx.dk> wrote:

> Og er der endelig nogen der kender et website hvor man kan læse mere
> om plasma-skærme - og gerne også anmeldelser?

Har i øvrigt selv lige opdaget:
http://www.plasmatvbuyingguide.com

/Simon