MySQL og BLOB
Fra : Andy Dufresne

Dato : 25-02-03 20:25

Ja... Måske er det OT, men der er ikke rigtigt andre steder at henvende
sig... Og mange bruger jo MySQL med PHP, så der er sikkert nogen her der
kender svaret.

Problem: Jeg skal gemme et billede i en LONGBLOB felt i MySQL, men det kan
jeg ikke. Ikke engang fra MySQLFront. Skal der laves nogle instillinger til
databasen, før man kan gemme 'store' mængder data??

MySQL kører på en maskine der kører windows, hvis det har noget at sige! :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-02-03 22:16

Andy Dufresne skrev:

> Ja... Måske er det OT, men der er ikke rigtigt andre steder at
> henvende sig.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med et svar, men vil bare lige
kommentere ovenstående afsnit. Du er på ingen måde Off Topic. MySql
er et databaseprogram og spørgsmål om databaser hører til her
(bortset fra MS Access-spørgsmål der har deres egen undergruppe).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-02-03 23:48

"Andy Dufresne" <andy-dufresne@indbakke.dk> writes:

> Problem: Jeg skal gemme et billede i en LONGBLOB felt i MySQL, men det kan
> jeg ikke. Ikke engang fra MySQLFront. Skal der laves nogle instillinger til
> databasen, før man kan gemme 'store' mængder data??

Som standard er der en begrænsning på 1 Mb. Den kan sættes op.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-02-03 12:57

On Tue, 25 Feb 2003 20:25:11 +0100
"Andy Dufresne" <andy-dufresne@indbakke.dk> wrote:
> [...]
> instillinger til databasen, før man kan gemme 'store' mængder data??
>
> MySQL kører på en maskine der kører windows, hvis det har noget at

normalt er begrænsningen 1mb, men det kan indstilles. Jeg vil dog
anbefale dig at nøjes med at gemme info om billedet (sti i filsystemet,
størrelse, navn osv).
billedet gemmer du så på disken. På denne måde fylder du ikke din
database med info du alligevel ikke kan sortere i eller søge i.

--
Kim Schulz - Freelance Development | Nothing will ever be attempted if
Email : kim @ schulz.dk | all possible objections must be

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-02-03 18:51

On Wed, 26 Feb 2003 12:56:59 +0100, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>billedet gemmer du så på disken. På denne måde fylder du ikke din
>database med info du alligevel ikke kan sortere i eller søge i.

Til gengæld er det lettere at holde rede i - hvis billedet ligger i
filsystemet mens info er i databasen, så er der imho større chancer for
at der kan flyde billeder uden info eller info uden billede i systemet -
hvis det hele er i databasen, så ryger det hele også ud når man sletter
posten.

Men bortset fra det, så foretrækker jeg normalt også selv at have
billedet i filsystemet og info i databasen.

Men der _kan_ være fordele ved at gemme billederne i databasen.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.