Hacket på windowsupdate?
Fra : Thomas

Dato : 25-02-03 15:34

Hej,

jeg fik mig en mild forskrækkelse, da jeg var inde på Microsoft Update. Der
poppede pludselig en skærm frem med en besked fra 'mr. x', som var en
reklame for netbookpublishers. Er det nyt, at Microsoft har reklame på deres
hjemmeside, eller blev jeg hacket?

Jeg har som svar til denne meddelelse sendt ovenstående spørgsmål inkl.
skærmbillede.

Med venlig hilsen

Thomas Bo Jensen
tb_jensen@get2net.dk

Fra : Ole Mogensen

Dato : 25-02-03 15:45

Thomas wrote:

> [...]
> hjemmeside, eller blev jeg hacket?
>
> Jeg har som svar til denne meddelelse sendt ovenstående spørgsmål inkl.

Prøv at kigge her :
http://www.jmu.edu/computing/security/info/winmsg.shtml

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Thomas

Dato : 25-02-03 19:18

Mange tak for hjælpen, jeg har været inde og deaktivere 'programmet' i
windows 2000.

Thomas

Fra : Alex Holst

Dato : 25-02-03 15:44

Thomas <tb_jensen@get2net.dk> wrote:
> [...]
> reklame for netbookpublishers. Er det nyt, at Microsoft har reklame på deres

Nu skriver du intet om hvilket system du koerer, men Windows XP har en
Messenger Service (ikke at forveksle med Windows Messenger) som, hvis
den koerer, gladeligt tager imod beskeder fra hvem som helst paa nettet.
Spammere er begyndt at benytte metoden sammen med deres normale email
kampagner.

Fra : Larz

Dato : 26-02-03 20:51

Alex Holst <a@mongers.org> wrote in

> [...]
> den koerer, gladeligt tager imod beskeder fra hvem som helst paa
> nettet. Spammere er begyndt at benytte metoden sammen med deres

Det er ikke kun XP, du kan se om du har servicen kørende ved at åbne en
kommandolinie prompt og skrive:

   net send localhost hej

Hvis du efter kort tid får en "hej" besked, ja, så kører messenger
servicen.

Alternativt kan man jo også checke sine kørende services, stoppe den og
sætte startup til "disabled".

--
-
Lars

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-02-03 23:01

Larz <lp@your-pants-coder.dk> wrote:

>du kan se

Mener du "du" som i "Alex Holst"?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Larz

Dato : 26-02-03 23:36

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote in news:3e5d3920$0$144
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Mener du "du" som i "Alex Holst"?

Du i fortællerstil, hvorfor interesserer det dig?

--
-

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-02-03 23:47

Larz <lp@your-pants-coder.dk> wrote:

>Du i fortællerstil,

Har den sprogfejl ligefrem et navn?

>hvorfor interesserer det dig?

Jeg var bare lidt nysgerrig efter, om du forventede, at Alex
skulle stille noget op med en Windows-kommando.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Larz

Dato : 26-02-03 23:54

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote in news:3e5d43f0$0$144
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Har den sprogfejl ligefrem et navn?

Pfft.

> Jeg var bare lidt nysgerrig efter, om du forventede, at Alex
> skulle stille noget op med en Windows-kommando.

Ok. I'll bite.

Han, og alle andre der læste indlægget, har lyst, og kører windows, kunne
jo eventuelt køre kommandoen. Indlægget beskriver en måde hvorpå du kan
finde ud af om der er en chance for at du kan blive udsat for den slags
spam.

Hvad er det egentlig du vil sige? Troll'er du normalt herinde?

--
-

Fra : Allan Olesen

Dato : 27-02-03 00:24

Larz <lp@your-pants-coder.dk> wrote:

>Hvad er det egentlig du vil sige?

At folk lidt for ofte automatisk gaar ud fra, at alle andre
koerer Windows.

Slut herfra.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Verner Olsen

Dato : 27-02-03 17:56

On Thu, 27 Feb 2003 00:24:06 +0100, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>At folk lidt for ofte automatisk gaar ud fra, at alle andre
>koerer Windows.

Hvis man noterer sig <subj> er der vel ikke noget forkert i at gå ud
fra at "man" er interesseret i windows kommandoer??

>Slut herfra.

Ditto.

Verner

Fra : Allan Olesen

Dato : 27-02-03 18:48

Verner Olsen <here@nowhere.invalid> wrote:

>Hvis man noterer sig <subj> er der vel ikke noget forkert i at gå ud
>fra at "man" er interesseret i windows kommandoer??

Nu var det ikke spoergeren, der fik raadet. Det var en af dem,
der svarede.

Og _nu_ slutter jeg saa.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Sputnik

Dato : 12-03-03 00:16

> [...]
> servicen.
>
> Alternativt kan man jo også checke sine kørende services, stoppe den og

Det kan du da sagtens sige, det er jo ikke os alle der ved hvad de
forskellige ting betyder,
der er dælme mange, men jeg tør da ikke fjerne fluebenene,
messenger undtaget !!
Hilsen John