hvilke porte til realaudio & mediaplayer
Fra : Henrik

Dato : 12-03-01 23:44

Hej

Jeg er igang med at installerer en firewall og skal i den forbindelse bruge
portnumrene til real audio og andre spændende ting som streames fx. fra
mediaplayer eller quicktime. Jeg har fundet
en lang lang liste - men jeg synes ikke at nogle af portene giver den store
mening !!!

Med venlig hilsen
Henrik

Fra : Flemming Riis

Dato : 12-03-01 23:59

On Mon, 12 Mar 2001 22:43:56 GMT, "Henrik" <junk@nefling.dk> wrote:

>Jeg er igang med at installerer en firewall og skal i den forbindelse bruge
>portnumrene til real audio og andre spændende ting som streames fx. fra
>mediaplayer eller quicktime.

Media player.

Specify a particular port, which is useful if your network or firewall
administrator has established a specific port that enables streaming
media to pass. Unless otherwise instructed, Windows Media streams
attempt to pass through firewalls on port 1755.

Hvis du ikke kan finde de andre kan du vel se det i den log når der
kommer en deny på den port

Fra : Søren Klintrup

Dato : 13-03-01 08:38

"Henrik" <junk@nefling.dk> wrote in message
> [...]
> mediaplayer eller quicktime. Jeg har fundet
> en lang lang liste - men jeg synes ikke at nogle af portene giver den

RealPlayer bruger port 554 som standard.

/Søren