Proxy-problemer - eller hvad?
Fra : Homer

Dato : 24-02-03 15:32

Hej eksperter!

Jeg har problemer med at download'e fra tre forskellige sites, og jeg
tror problemerne er relaterede. Problemerne opstår i alle tre tilfælde,
når jeg trykker på linket til den ønskede fil.

På det ene site dukker en ret fåmælt fejlbesked op: "SORRY, YOUR REFERER
IS INCORRECT!"

På det andet site er hjælpen endnu mere sparsom. Her står "Stop leech
this site", sikkert en ubehjælpsom Babelfish-oversættelse af den
efterfølgende franske sætning: "Arretez de leecher ce site".

På det tredje site er hjælpen mere udførlig. De angiver en række mulige
årsager, hvor jeg har hæftet mig ved denne:

"This could be caused by one or more of the following:
(...) 3. You are using a proxy server that doesn't process our anti
link-stealing script properly, OR a program like WebWasher that hides or
changes "referrer" tag --please disable any proxies you are using, or
turn the "remove referrer" setting OFF in your program."

Lyder det ikke som om, det er samme problem i alle tilfælde? Et eller
andet med, at jeg bliver taget for at komme fra et andet site, som man
vil forhindre i at lave "dybe links"?

Hvad gør jeg ved det?

Jeg har ikke haft WebWasher installeret længe.
Jeg har ikke flueben i "LAN-indstillinger ..." | "Proxyserver".
Jeg bruger XP med IE version 6.0.2800.1106.
Jeg har ADSL hos TDC.
- Er der andre relevante oplysninger, jeg ikke har skrevet på?

Homer.
- The temptation to form premature theories upon
insufficient data is the bane of our profession.

Fra : Jens Petersen

Dato : 24-02-03 20:13

On Mon, 24 Feb 2003 15:31:52 +0100, "Homer"
<psv@isaid.nospam.e-box.dk> wrote:

> [...]
>Jeg bruger XP med IE version 6.0.2800.1106.
>Jeg har ADSL hos TDC.
>- Er der andre relevante oplysninger, jeg ikke har skrevet på?

Ja, hvilke sider drejer det sig om?

Har du en firewall?

Er det fordi du prøver at tilgå en side direkte, hvor du i stedet skal
gå via en hjemmeside og klikke dig frem til den rigtige side?

--
Jens

Adults aren't wiser than children, just better liars.

Fra : Homer

Dato : 25-02-03 10:33

Jens Petersen wrote:

> Ja, hvilke sider drejer det sig om?

Sider til download af abandonware. Eksempelvis
http://www.the-underdogs.org/error.php?id=1 (giver dig den udførlige
fejlside).

> Har du en firewall?

Ja, Norton Personal. Jeg kan se en mængde indstillinger, som KUNNE have
noget med problemet at gøre, men måske nogen har et bud på hvilke
knapper, der skal skrues på?

> Er det fordi du prøver at tilgå en side direkte, hvor du i stedet skal
> gå via en hjemmeside og klikke dig frem til den rigtige side?

Nej, jeg går netop "kommandovejen". Afvisningen af mig er altså
ukorrekt.