Skærme
Fijala 3554
19".......Hvad opløsning ved alm. brug????
Fra : L.Funch

Dato : 22-02-03 15:48

Har lige fået en ny 19", og var så nysgerrig hvad i andre kører med?

Mvh.
L.Funch

Fra : Bart Bendtsen

Dato : 22-02-03 16:07

Hejsa

Jeg kører med 800x600 på min 19" fordi det er læseligt for mig og at det er
standard for f.eks. nettet køres hjemmesiderne også med 800x600.

Jeg er svagsynet så jeg kan rigtig ikke "tåle" højere opløsninger idet
teksten så vil blive meget mindre end det nu er ved 800x600.

Men jeg ville også gerne vide hvilken opløsning I andre kører med og om er
der forskel på teksten og skærmbilledet?

Jeg har dog ikke prøvet at køre maksimal opløsning så høj en opløsning som
muligt med mit grafikkort og skærm endnu men jeg ved ikke om det bliver
meget stor forskel.

Min skærm og grafikkort kan køre helt op til ca. 2000x1600 eller lignende.

Venlig hilsen Bart

Fra : Thomas Krath

Dato : 22-02-03 17:06

> Har lige fået en ny 19", og var så nysgerrig hvad i andre kører med?

1600 x 1200 @ 85 HZ på en Samsung 959NF m. Creative GeForce 4 TI4600 (kører
med betadrivere)...

--
Mvh/Thomas Krath
http://tkrath.dk <---- igen online!

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : L.Funch

Dato : 22-02-03 17:33

"Thomas Krath" <tkrath@FJERN.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 1600 x 1200 @ 85 HZ på en Samsung 959NF m. Creative GeForce 4 TI4600
> [...]

Kan du så overhoved se bogstaverne???, jeg kører med 1280x1024 @ 100Hz, det
tror jeg er mere passende til mig.

Mvh.
L.Funch

Fra : Thomas Krath

Dato : 22-02-03 17:49

> Kan du så overhoved se bogstaverne???, jeg kører med 1280x1024 @
> 100Hz, det tror jeg er mere passende til mig.

Jeg bruger øjnene Det er "ik' noget problem".

Fra : M.Kay

Dato : 24-02-03 10:00

I know it's awful, but Thomas Krath wrote to everybody in
dk.edb.hardware.skaerm saying:

> 1600 x 1200 @ 85 HZ på en Samsung 959NF m. Creative GeForce 4 TI4600
> (kører med betadrivere)...

Jeg kører med samme opløsning på den samme skærm. Og det går nu meget fint,
men det ville være rart med en mellemting i forhold til 1280*960 og 1600*
1200

M.kay
--
So - just read teh obituaries as the first thing in teh morning and if
you're not in them, make breakfast...

MEow - MegaFroupie

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 22-02-03 17:14

"L.Funch" <l.funch@tdcadsl.dk> wrote in message

> Har lige fået en ny 19", og var så nysgerrig hvad i andre kører med?

1280 x 960 @ 100 Hz på en Samsung 959NF.

Mads Holmer-Jensen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 23-02-03 11:13

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3e57a1cc$0$24671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "L.Funch" <l.funch@tdcadsl.dk> wrote in message

> 1280 x 960 @ 100 Hz på en Samsung 959NF.
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Mads Holmer-Jensen

Bruger 1152x864 @ 85Hz på Compaq MV940
Mener det er optimalt og en standard opløsning
Paul Ø. Sørensen
www.paul.sorensen.as
paul@sorensen.as

Fra : L.Funch

Dato : 22-02-03 17:34

Flere forslag er velkomne!

Mvh.
L.Funch

Fra : nd

Dato : 22-02-03 18:42

"L.Funch" <l.funch@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Flere forslag er velkomne!

1280 * 960, for at beholde 4:3 forholdet, @ 85Hz med Samsung Syncmaster
975FS & ASUS GeForce2 MX400.

vh

nd

---

Fra : No1

Dato : 28-02-03 17:16

> 1280 * 960, for at beholde 4:3 forholdet, @ 85Hz med Samsung Syncmaster
> 975FS & ASUS GeForce2 MX400.

Præcis det samme, bortset fra 950P i stedet for 975FS.

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 22-02-03 18:54

L.Funch wrote:
> Har lige fået en ny 19", og var så nysgerrig hvad i andre kører med?

1600x1200 85Hz - Samsung SyncMaster 900NF.

Fra : L.Funch

Dato : 22-02-03 20:47

Jeg tror jeg bliver ved 1280x1024 @100Hz, tak for alle indslag, dog er det
mig en gåde hvordan i kan se bogstaver m.m. ved 1600x1200........også selv
om i bruger øjnene!

Mvh.
L.Funch

Fra : Madsen

Dato : 22-02-03 22:40

L.Funch skrev:

> Jeg tror jeg bliver ved 1280x1024 @100Hz, tak for alle indslag,
> dog er det mig en gåde hvordan i kan se bogstaver m.m. ved
> 1600x1200........også selv om i bruger øjnene!

Nu er der jo også mulighed for at vælge store skrifttyper i Windows
hvis man skulle have behov for det. Det gør en væsentlig forskel.

Madsen.

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-02-03 13:20

> Jeg tror jeg bliver ved 1280x1024 @100Hz, tak for alle indslag, dog er det
> mig en gåde hvordan i kan se bogstaver m.m. ved 1600x1200........også selv
> om i bruger øjnene!

Må man anbefale dig at bruge 1280*960 i stedet. Så slipper du for at se på
et "klemt" billede. Din skærm er nemlig lavet til forholdet 4:3, og ved
1280*1024 hedder det 5:4.... Dermed vil en cirkel blive oval, og et kvadrat
et rektangel osv. osv.

- Martin

Fra : Shiva

Dato : 07-03-03 09:56

Nemlig , den opløsning foreslår XP selv under automatisk indstilling
det giver også det bedste billed med 1280 x 960
min 19" kan desværre kun med 85 hz
men i 1024 x 768 kan den i 100Hz .-)

Fra : M.Kay

Dato : 24-02-03 10:02

I know it's awful, but L.Funch wrote to everybody in dk.edb.hardware.skaerm
saying:

> Har lige fået en ny 19", og var så nysgerrig hvad i andre kører med?

Hvilken skærm er det egentlig du har?

mvh M.Kay

Fra : L.Funch

Dato : 02-03-03 22:17