Skærme
Fijala 3554
Samsung TFT-skærm (17" eller evt. 19")
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 21-02-03 02:14

Hej

Hvilken model er den bedste TFT-skærm i forhold til en CRT-skærm (19" -
SyncMaster 959NF med 0,24 dp)??

Jeg synes det godt må være i sølv eller evt. sort skærm og at det må være
lige så god som min overnævnte CRT-skærm.

Jeg kan se´at de fleste TFT-skærm har mindst 0,27-0,29 dp er det ikke for
dårlig og mindre opløsning?
Min CRT-skærm er jo en 0,24 dp så skærmbilledet er rigtig skrap og flot..

Jeg har tænkt på at købe en 17" TFT i stedet for 19" hvis det ikke findes så
mange muligheder i 19" og til dyrere priser... Hvis 17"-skærme også er for
dyr så må jeg vel købe 15"-skærme istedet for da der er rigtig mange
valgmuligheder...

Kan jeg få anbefalinger til en rigtig god og kraftig TFT-skærm i
Samsung-familien??

Skærmbilledet skal være skrapt og af rigtig god kvalitet.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Venlig hilsen Bart

Fra : JKJ

Dato : 21-02-03 10:49

Den bedste 17 " Samsung TFF lige for tiden, er uden tvivl 172T

Fra : LA2

Dato : 22-02-03 21:49

> [...]
> Hej
>
> Hvilken model er den bedste TFT-skærm i forhold til en CRT-skærm (19" -

Hej
Jeg har lagt mærke til at du nævner at du er svagtseende, og derfor er nødt
til at køre en opløsning på 800 x 600.
Det er ikke alle TFT skærme i 17" der kan køre den opløsning og stadig være
skarpe/tydelige.
LA2