Edonkey worm??
Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-02-03 18:31

Jeg har noteret hel masse trafik til port 4662 (edonkey) på min firewall.

Er der en ny worm derude?

Mvh
Roberto

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 20-02-03 19:05

> Jeg har noteret hel masse trafik til port 4662 (edonkey) på min firewall.
>
> Er der en ny worm derude?

Det er vel bare APG der står der ude og banker på

Mvh
Thomas

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 21-02-03 15:25

Thomas V. Nielsen wrote:

> Det er vel bare APG der står der ude og banker på

Troede det var Thomas Helmig der havde lyster i den retning...

--
Magnus Pedersen

....but not a real green dress,
thats cruel.

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 20-02-03 23:12

Roberto Saldo <rs@home> wrote in news:3E5510BF.70306@home:

> Jeg har noteret hel masse trafik til port 4662 (edonkey) på min firewall.
>
> Er der en ny worm derude?

Hvis din ip er dynamisk, og brugeren der havde den før dig brugte edonkey
kan du vel selv gætte hvor trafikken kommer fra.

--
Knud

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-02-03 08:35

Arne Schwerdtfegger wrote:

> Hvis din ip er dynamisk, og brugeren der havde den før dig brugte edonkey
> kan du vel selv gætte hvor trafikken kommer fra.

Den er dynamisk og tanken har strejfet mig men får edonkey ikke nummeret
fra en server??
Timer det ikke ud?
Det er vel ikke lavet lige så kluntet som network neighborhood på window
vel??
Det er da for latterligt at jeg betaler TDC for en tynd dsl og så likker
alverdens barner*ve og æder af min båndbredde.

Jeg tror jeg sender hele loggen til APG.

--

Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, B.Sc.E.E., M.Sc.

Draco Dormiens Nunquam Titillandus

Fra : Martin Kofoed

Dato : 21-02-03 10:15

Roberto Saldo wrote:

> Det er da for latterligt at jeg betaler TDC for en tynd dsl og så likker
> alverdens barner*ve og æder af min båndbredde.
> Jeg tror jeg sender hele loggen til APG.

Hvad skal de bruge den til? Der er intet ulovligt (og her er jeg sikker på,
at APG siger "desværre" ved at køre en eller anden P2P klient. Jeg
sharer eksempelvis spil-demoer, den nye Mandrake Linux 9.1 RC1 samt masser
af andre ting på diverse P2P-net. Det er faktisk enormt smart til
distribueret spredning af filer uden at man lægger pres på én specifik
server. Det kommer vi til at se meget mere til i fremtiden, det er jeg ikke
i tvivl om.

Specifikt for eDonkey virker det sådan, at man får tildelt et ID beregnet
ud fra ens IP adresse i det øjeblik, man logger på. Dette id kommer til at
ligge i en masse download queues i andre donkey-klienter, så hvis en bruger
med dynamisk IP logger af netværket, vil der selvfølgelig ligge hundredevis
af potentielle requests ude omkring. De vil ramme den nye ejer af det samme
IP. Uheldigt, muligvis, men der er ikke noget at gøre ved det, andet end at
blokere den givne port så tidligt som muligt.

--

Martin

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-02-03 10:27

Roberto Saldo <rs@oersted.dtu.dk> writes:

> Den er dynamisk og tanken har strejfet mig men får edonkey ikke nummeret
> fra en server??
både og. Visse klienter er meget gode til at beholde den.

> Timer det ikke ud?
Kun meget langsomt.

> [...]
> Det er da for latterligt at jeg betaler TDC for en tynd dsl og så likker
> alverdens barner*ve og æder af min båndbredde.

Jeg tilader mig at tvivle meget på at det er en mængde båndbredde
du kan mærke.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider