Hvordan køres onload for Java Script kode ~
Fra : Ukendt

Dato : 20-02-03 16:21

Jeg har bikset noget kode sammen som jeg gerne vi lhave eksekveret onload,
men Java Script koden står udenfor <script> tags'ene.

Hvordan søren sparker jeg skidtet igang?

Claus

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 20-02-03 17:12

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har bikset noget kode sammen som jeg gerne vi lhave eksekveret onload,
> men Java Script koden står udenfor <script> tags'ene.

Prøv at sætte din javascript kode indenfor <head> </head> og sæt det i
<script> tags

I bodytag'et kan du så kalde kalde scriptet (hvis det er en function) der er
tale om.

Hvis ikke det var det du mente, så prøv at sende et link til din side. Det
gør det lidt nemmere at kigge på koden

VH Tobias

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-03 17:26

"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tale om.
>
> Hvis ikke det var det du mente, så prøv at sende et link til din side. Det

Koden finder du ikke på et site endnu, men jeg prøver alligevel!

Basalt set er det noget kode som Lasse Reichstein Nielsen hjalp med for et
par uger siden.

Først et par funktioner, anbragt i head:
---
<script type="text/javascript">
function check(checkbox) {
if (!checkbox.checked) checkbox.click();
}

function uncheck(checkbox) {
if (checkbox.checked) checkbox.click();
}
</script>
---

Så noget html-kode der bruger den:

---
<form>
Checkbox 1: <input type="checkbox" id="over1" onclick="if (this.checked)
{check(this.form.under1a);check(this.form.under1b);check(this.form.under1c);
}">
(Checkbox 1a: <input type="checkbox" id="under1a"
onclick="if (!this.checked) {uncheck(this.form.over1);}">

Checkbox 1b: <input type="checkbox" id="under1b"
onclick="if (!this.checked) {uncheck(this.form.over1);}">

Checkbox 1c: <input type="checkbox" id="under1c"
onclick="if (!this.checked) {uncheck(this.form.over1);}">)
</form>

Jeg har lavet noget lign.

Da der er mange af disse checkbokse (pt. 270) bygges de vha. PHP.

Den side som indeholder alle disse checkbokse skal også kunne vise tidligere
valgte kombinationer som hentes fra en SQL database hvor de blev gemt sidste
gang brugeren valgte.

Da jeg ikke ønsker at gemme checkmarks på øverste niveau i databasen vil jeg
at java scriptet skal sætte disse, når alle underlæggende er valgt. Dette er
den egentlige grund til at jeg ønsker scriptet aktiveret onload.

Claus