opgaver omkring indianerprojekt
Fra : news.sunsite.dk

Dato : 20-02-03 13:56

Vi skal i praktikken beskæftige os med et indianerprojekt med en 3. klasse.
I den sammenhæng vil jeg høre om der er nogle som sidder med gode idéer til
opgaver? Det drejer sig primært om opgaver vedrørende matematik/logik og
dansk.

Mvh Thomas

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 22-02-03 21:14

"news.sunsite.dk" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi skal i praktikken beskæftige os med et indianerprojekt med en 3.
klasse.
> I den sammenhæng vil jeg høre om der er nogle som sidder med gode idéer
til

matematik/logik

Det er noget med masser af mønstre på telte, tøj, m.m.

men gå på børne/voksen/skolebiblioteket, lån alle bøger om indianere, læs
dem, og bliv inspireret - sådan forbereder vi andre os

MH Birgitte

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 22-02-03 21:42

Tak for svaret, men...

> Det er noget med masser af mønstre på telte, tøj, m.m.
Det har jeg tænkt på.

> men gå på børne/voksen/skolebiblioteket, lån alle bøger om indianere, læs
> dem, og bliv inspireret - sådan forbereder vi andre os
Det har jeg gjort.

Jeg spurgte fordi jeg håbede på at erfarbe rotter havde nogle flere og mere
utraditionelle vinler til emnet.

Men tak for svaret

Mvh Thomas

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 22-02-03 23:43

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det har jeg tænkt på.

> Det har jeg gjort.
>
> Jeg spurgte fordi jeg håbede på at erfarbe rotter havde nogle flere og

Lad dem lade mad over bål - færre børn end man tror, har prøvet at lave
bål - det sviner i haven, hvis man altså har en have.
I så fald har de sjældent prøvet at lave andet end snobrød

Desuden: For børnenes skyld behøver det ikke at være utraditionelt - tvært
imod. Måske er det mere for vores egen skyld.

VH Birgitte

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 23-02-03 00:05

> Lad dem lade mad over bål - færre børn end man tror, har prøvet at lave
> bål - det sviner i haven, hvis man altså har en have.
> I så fald har de sjældent prøvet at lave andet end snobrød
Tak for forslaget - det har vi skam også planlagt! Vi skal lave
traditionel indiansk mad, som tilfældigvis minder en del om kebab

> Desuden: For børnenes skyld behøver det ikke at være utraditionelt - tvært
> imod. Måske er det mere for vores egen skyld.

Ja - men det er jo også vigtigt at have glæden med i sit arbejde, særligt i
dette tilfælde.

Mvh Thomas