Postgresql og unix-timestamps
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-03-01 21:18

Hejsa

I mySQL kan man få en dato ud som et unix-timestamp ved at bruge
UNIX_TIMESTAMP(date_col) og gemme et unix-timestamp i et dato-felt ved
at bruge FROM_UNIXTIME(timestamp)

Findes der noget tilsvarende i PostgreSQL? Jeg kan ikke finde noget i
postgreSQL-manualen.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Christian Laursen

Dato : 13-03-01 13:49

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> writes:

> [...]
> at bruge FROM_UNIXTIME(timestamp)
>
> Findes der noget tilsvarende i PostgreSQL? Jeg kan ikke finde noget i

Funktionen date_part kan bruges med argumentet 'epoch' og et timestamp.

Christian Laursen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-03-01 19:54

On 13 Mar 2001 13:48:36 +0100, Christian Laursen <christian@pil.dk>
wrote:

>Funktionen date_part kan bruges med argumentet 'epoch' og et timestamp.

Ja sørme så.
Og abstime() laver mit unix-timestamp om til noget postgresql kan
forstå.
Jeg takker.

--
Mads Lie Jensen