Auto start af MySql serveren
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 19-02-03 14:59

Hej

Hvordan får jeg MySql til at starte sin service op hver Windows åbner ?

Den skal starter mysqld-max-nt op hver gang Windows åbner !

--
Hilsen AHJ

Fra : Henrik Hansen

Dato : 19-02-03 16:18

Anders Holm Jensen wrote:
> Hej
>
> Hvordan får jeg MySql til at starte sin service op hver Windows åbner ?
>
> Den skal starter mysqld-max-nt op hver gang Windows åbner !

læs installations noterne (http://www.mysql.com/doc/en/NT_start.html) ?

C:\mysql\bin> mysqld-max-nt --install

--
Henrik Hansen

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 19-02-03 18:12

"Henrik Hansen" <hhSPAM@fsck.dk> skrev i en meddelelse

> læs installations noterne (http://www.mysql.com/doc/en/NT_start.html) ?
>
> C:\mysql\bin> mysqld-max-nt --install
Det har jeg prøvet ! Den siger den er installeret !

Men jeg skal stadig ind og starte den for at kunne lave en connection med :
C:\mysql\bin> mysqld-max-nt --standalone. Det er lidt irreterende !

hilsen AHJ

Fra : Morten Wulff

Dato : 19-02-03 18:48

On Wed, 19 Feb 2003 18:12:13 +0100, Anders Holm Jensen <dwoor@oncable.dk>
wrote:
> Det har jeg prøvet ! Den siger den er installeret !
>
> Men jeg skal stadig ind og starte den for at kunne lave en connection med
> C:\mysql\bin> mysqld-max-nt --standalone. Det er lidt irreterende !

Har du husket at starte servicen? (Det gør --install kommandoen nemlig ikke
automatisk, svjh)

Afhængigt af hvor du installerede MySQL kan det være nødvendigt at lave en
my.ini fil. Tjeck afsnit 2.1.2.2 i manualen.

hth

wulff

--
Self Injury Information and Support: www.psyke.org

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-02-03 11:56

On Wed, 19 Feb 2003 18:12:13 +0100, Anders Holm Jensen wrote:

> Men jeg skal stadig ind og starte den for at kunne lave en
> connection med : C:\mysql\bin> mysqld-max-nt --standalone. Det er
> lidt irreterende !

Placer programmet winmysqladmin i start gruppen (programmer ->
start), og derefter starter MySQL hver gang Windows starter.
--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 20-02-03 14:11

"Michael Rasmussen" <mir@datanom.net> skrev i en meddelelse

> Placer programmet winmysqladmin i start gruppen (programmer ->
> start), og derefter starter MySQL hver gang Windows starter.

Det er gjort, men den starter ikke servicen så jeg kan lave forbindelse til
databaserne !

Hilsen AHJ

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-02-03 14:28

On Thu, 20 Feb 2003 14:10:46 +0100, Anders Holm Jensen wrote:

> Det er gjort, men den starter ikke servicen så jeg kan lave
> forbindelse til databaserne !

Så har jeg ikke flere bud!

Fra : Morten Wulff

Dato : 19-02-03 16:40

On Wed, 19 Feb 2003 14:59:18 +0100, Anders Holm Jensen <dwoor@oncable.dk>
wrote:
> Hvordan får jeg MySql til at starte sin service op hver Windows åbner ?
> Den skal starter mysqld-max-nt op hver gang Windows åbner !

Du skriver ikke hvilken version af Windows, det drejer sig om, men mon ikke
afsnit 2.6.2 af manualen har svaret:

http://xrl.us/ckh

hth
wulff

--
Self Injury Information and Support: www.psyke.org

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 19-02-03 18:00

"Morten Wulff" <wulff@ratatosk.net> skrev i en meddelelse
newsrkuls1k43cya22@sunsite.dk...

> Du skriver ikke hvilken version af Windows, det drejer sig om, men mon
ikke
> afsnit 2.6.2 af manualen har svaret:

Det er XP professional.