JavaScript og location.href
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-02-03 22:19

Jeg har forsøgt at lave en side med en adgangskode via JavaScript, men
kan ikke få det til at virke. Jeg ved godt, det ikke er sikkert - det er
kun for sjov.

Jeg har en form, hvor man indtaster adgangskoden, hvorefter der kaldes
en funktion. Jeg kan sagtens få det til at virke med at åbne et nyt
vindue med en fejl- eller en velkommen-side med window.open, men jeg vil
gerne benytte det eksisterende vindue i stedet. Hvordan gør jeg?

Dette er hvad jeg har forsøgt:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function adgang() {
if (document.opslag.navn.value == "adgangskode") {
location.href='velkommen.htm';
}
else {
location.href='fejl.htm';
}
}

// -->
</script>

I formen bruger jeg onClick til at kalde funktionen.

Som ovenstående måske afslører, er jeg ikke nogen ørn til JavaScript, så
en pædagogisk forklaring vil være velkommen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-02-03 01:32

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev
> [...]
> vindue med en fejl- eller en velkommen-side med window.open, men jeg vil
> gerne benytte det eksisterende vindue i stedet. Hvordan gør jeg?

Du kan prøve at kigge på denne side:

www.hjemmesideskolen.dk/scripts/pscript.asp

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-02-03 08:10

Erik Ginnerskov wrote:

> Du kan prøve at kigge på denne side:
>
> www.hjemmesideskolen.dk/scripts/pscript.asp

Tak. Og undskyld, at jeg glemte at give besked her. Jeg fik løst
problemet via et svar i dk.edb.internet.webdesign, hvor jeg først
fejlagtigt havde postet spørgsmålet. Problemet lå i min form-kode.

--
Mvh. Kim Ludvigsen