Tilbage link ?
Fra : FreddiE

Dato : 18-02-03 22:07

Dav...

Hvordan laver man et link der sender en tilbage fra siden man kom fra?

--
Mvh. FreddiE

Fra : Per Ahm

Dato : 18-02-03 22:11

"FreddiE" <freddie@besked.com> skrev i en meddelelse
> Dav...
>
> Hvordan laver man et link der sender en tilbage fra siden man kom fra?

> Mvh. FreddiE

<A HREF="javascript:self.history.go(-1)">

--
Per Ahm - www.perahm.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-02-03 22:11

FreddiE wrote in <3e52a044$0$71703$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> Hvordan laver man et link der sender en tilbage fra siden man kom fra?

eller

Jeg ved ikke lige hvilken der er bedst.

I stedet for "#" kunne du evt. lave noget smartere i href. Det er den url
man får, hvis javascript er slået fra.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 18-02-03 22:40

Niels Andersen wrote:

> I stedet for "#" kunne du evt. lave noget smartere i href. Det er den url
> man får, hvis javascript er slået fra.

Nah, ikke helt. Hvis man vil ignorere det, der står i href'en, skal man
sørge for at returnere falsk.

Her vil der komme en advarselsboks, og når brugeren har klikket på den, vil
side.html blive indlæst:

Her vil der komme en advarselsboks. Ingen ny side vil blive indlæst efter at
brugeren har klikket på boksen:

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-02-03 16:26

Jonas Koch Bentzen wrote in <b2u97v$chp$1@sunsite.dk>:
> Nah, ikke helt. Hvis man vil ignorere det, der står i href'en, skal man
> sørge for at returnere falsk.

Sorry, den glemte jeg. :)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-02-03 22:26

"FreddiE" <freddie@besked.com> writes:

> Hvordan laver man et link der sender en tilbage fra siden man kom fra?

Det er dog sjældent nødvendigt, tilbage-knappen findes i de fleste browsere :)

Det er mere interessant med knapper der afhænger af strukturen af
webstedet end af brugerens læse-rækkefølge.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-02-03 23:01

FreddiE skrev:

> Hvordan laver man et link der sender en tilbage fra siden man
> kom fra?

Det gøres med javascript. F.eks. således:

Bruger man et serversidesprog kan man evt. undersøge værdien af
HTTP_REFERER og lave et "almindeligt" link hertil.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside (svar på dette indlæg
havner i clientsidegruppen og kan ikke læses her)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : find_clausen_01norep~

Dato : 20-02-03 19:09

On Tue, 18 Feb 2003 23:00:46 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside (svar på dette indlæg
> havner i clientsidegruppen og kan ikke læses her)

Det var sq smart, - det er lissom hvis en historie starter i
Ekstra Bladet, hvor der nederst står, fortsættes i
Jyllands-posten i morgen

Desværre holder vi ikke Jyllands-Posten ...

--
find clausen
www.photopress.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-02-03 10:10

skrev:

> Det var sq smart, - det er lissom hvis en historie starter i
> Ekstra Bladet, hvor der nederst står, fortsættes i
> Jyllands-posten i morgen

*plonk* (det var sgu smart - alle indlæg fra find clausen
forsvinder helt af sig selv)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : find_clausen_01norep~

Dato : 20-02-03 19:10

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-02-03 23:16

skrev:

> Det var sq smart, - det er lissom hvis en historie starter i
> Ekstra Bladet, hvor der nederst står, fortsættes i
> Jyllands-posten i morgen

Nej - det svarer til at der nederst i artiklen henvises til en
anden sektion i samme avis.

Det er gratis at benytte de danske grupper - og det er ikke sværere
at skrive til gruppe x end gruppe y (med undtagelse af de folk der
skriver fra webportaler med begrænsede gruppelister).

Der er meget fornuft i at vedligeholde emneopdelingen på usenet -
et af midlerne til det er ved at flytte tråde hvis de har udviklet
sig til at handle om noget andet end gruppens emne. Det er også
tilfældet her - jeg sætter opfølning til dk.admin.netikette.

FUT: dk.admin.netikette (svar på dette indlæg henvises automatisk
til nævnte gruppe og kan ikke læses her)
--
Jens Gyldenkærne Clausen