at fjerne stiplet kasse ved link ??
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 18-02-03 17:32

Hvordan er det nu den fjernes?

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-

http://www.cmnielsen.dk ICQ: 25308942
Destiny is not a matter of chance it is a matter of choice

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-02-03 17:50

"Christian M. Nielsen" <christian@(REMOVE)cmnielsen(DOT)dk> writes:

> Hvordan er det nu den fjernes?

<a onfocus="this.blur()" ...>

...., men lad være med det. Det gør det umuligt at bruge keyboard til
at styre sin browser med.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-02-03 23:11

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> skrev:

> <a onfocus="this.blur()" ...>
>
> ..., men lad være med det. Det gør det umuligt at bruge
> keyboard til at styre sin browser med.

Denne har samme funktion, men skulle gøre det muligt at bruge
tastaturet alligevel:

function fjernStipletLinie()
{
for (a in document.links) document.links[a].onfocus = document.links[a].blur;
}
if (document.all||document.getElementById)
{
document.onmousedown = fjernStipletLinie;
}

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-02-03 01:32

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> writes:

> Denne har samme funktion, men skulle gøre det muligt at bruge
> tastaturet alligevel:

Jeg har ikke lige testet den, men det ser rimeligt ud. Bare et par
kommentarer ...

> function fjernStipletLinie()
> {
> for (a in document.links) document.links[a].onfocus = document.links[a].blur;

her kan man med fordel skrive
for (var a in document.links) ...
for at lade "a" være en lokal variabel og ikke overskrive en global variabel.

> }
> if (document.all||document.getElementById)

Hvorfor denne betingelse? Det ville være mere hensigtsmæssigt at
tjekke for eksistensen af "document.links".

> {
> document.onmousedown = fjernStipletLinie;
> }

Det er lidt overkill at gennemløbe alle links i dokumentet hver gang
man trykker på museknappen. Hvis det var en stor side med mange links,
så ville det måske endda være mærkbart. En gang skulle være nok.

Ellers er det smart nok, med mindre man kombinerer mus og keyboard :)
Det kan fikses, ved at tjekke om det sidste man gjorde var at trykke
på en knap eller en mus.

/L

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-02-03 01:11

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> skrev:

> Hvorfor denne betingelse?
> Det er lidt overkill at gennemløbe alle links i dokumentet

Jeg har ikke selv lavet koden - den er fundet på en af de
utallige kildekodesider. Jeg har blot konstateret at den
opfylder det formål den skal opfylde - og har ikke spekuleret
mere over det.

Kan du lave det optimale, må du gerne poste det her - med
FUT til clientsidegruppen?

--
Allan
http://html-faq.dk