Lukke vindue
Fra : Søren

Dato : 18-02-03 07:12

På en hjemmeside kan jeg åbne en htm fil i et nyt vindue - fx. ved

Både den .htm side, der skal åbnes fra, og nyside.htm ligger på samme
webside. På nyside.htm kunne jeg godt tænke mig en submit knap "Luk
vindue" der lukker nyside.htm når man klikker på den. Kan det lade sig
gøre med et JavaScript ?

Søren

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-02-03 07:36

Søren <sorenh@gmx.net> skrev :

> [...]
>webside. På nyside.htm kunne jeg godt tænke mig en submit knap "Luk
>vindue" der lukker nyside.htm når man klikker på den. Kan det lade sig

Hvad er i vejen med krydset i øverst til højre i browservinduet?

Men ellers
<form><input type='button' value='Luk vindue'
onClick='window.close()'></form>

Fra : Søren

Dato : 18-02-03 12:26

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hvad er i vejen med krydset i øverst til højre i browservinduet?

Intet - forudsat der anvendes IE, da fx. Mozilla ser lidt anderledes ud.

> <form><input type='button' value='Luk vindue'
> onClick='window.close()'></form>

Tak for hjælpen...

Søren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-02-03 15:37

"Søren" <sorenh@gmx.net> skrev
> Intet - forudsat der anvendes IE, da fx. Mozilla ser lidt anderledes ud.

Det må da bero på et skin, du selv har monteret på din egen Mozilla. Default
ser titellinjen i Mozilla ikke spor anderledes ud end i andre browsere eller
programmer.

Og derfor må du gå ud fra, at det gør dine brugeres Mozilla-installationer
heller ikke.

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Søren

Dato : 19-02-03 13:48

Erik Ginnerskov wrote:

> Det må da bero på et skin, du selv har monteret på din egen Mozilla. Default
> ser titellinjen i Mozilla ikke spor anderledes ud end i andre browsere eller
> programmer.

Det har du ret i ... der var jeg vist for hurtigt ude, så det tager jeg
til mig igen. Men jeg fik en løsning på mit JavaScript spørgsmål, som
virker, så var der ikke mere i det.

Søren